AL YANAKLI KİRAZLAR
Yayınlanma :
11.02.2022 09:39
Güncelleme
: 11.02.2022 09:39
“Garip Nurgül, der babam Maşıka’da yatıyor
Kaynar’ımın hasreti gözlerimde tütüyor
Gurbet, yedi başlı dev yakalarsa yutuyor
Al yanaklı kirazlar yettiğinde gelirim.”
Yazıma konu edindiğim, şâir Nurgül Kaynar YÜCE’nin “Al Yanaklı Kirazlar” adıyla kitaplaştırdığı, Kasım 2021 tarihini taşıyan şiir kitabı değerli okurlarım…
Bahattin Karakoç’la aynı topraklardan olmanın ve aynı doğal ortamların havasını solumanın bir getirisi midir bilinmez!..
“Geleceğim diyorum, biraz mühlet tanı bana
-Ihlamurlar çiçek açtığı zaman.”
Deyişindeki gibi bu sefer de Nurgül Kaynar Yüce de “Al yanaklı kirazlar yettiğinde gelirim deyiverir…
Kitaba adını veren şiirin, yukarıda verdiğim sadece son dörtlüğü bile kitaptaki şiirlerin hangi yüksek seviyedeki frekanslarda yazıldığının ip uçlarını veriveriyor bizlere: Şâirin âşık tarzı şiirlerinde seçtiği mahlasın “Garip Nurgül” olması, kaybettiği babasının mezarının “Maşıka”da olduğu bilgisi; soyadını da aldığı “Kaynar”a olan hasretlik duyguları yüz yıllar boyunca ozanların yazı konuları olup gelmiştir hep…
Kahramanmaraş dendiğinde hemen aklımıza gelen Bahattin Karakoç, Abdurrahim Karakoç ustaların yanında Yedi Güzel Adam diye bilinen; “Cahit Zarifoğlu, Erdem Bayazıt, Rasim Özdenören, Nuri Pakdil, Mehmet Akif İnan, Alaeddin Özdenören ve Ali Kutlay” ın yanında yine Kahramanmaraş kökenli Necip Fazıl Kısakürek ile aynı şehirde yatılı öğrencilik yaşayan Sezai Karakoç isimleri de hatırlandığında aynı toprakların insanı olan Nurgül Kaynar Yüce’nin duygu coşkunluğunu da yadırgamıyor insan.
Kahramanmaraş’ın Kaynar köyünde dünyaya gelirse de iki buçuk yaşında Kahramanmaraş’a taşınırlar ilk, orta, lise Yüksek okulu orada bitirir. K.Maraş’a dair duygularını şöyle taşır K.Maraş Güzellemesi şirinde:
Ozanlar diyarı Kahramanmaraş
Aşkla inler gönül telimiz bizim
Yedi Güzel Adam bağrında doğmuş
Şiir şiir kokar gülümüz bizim.
K.Maraşta şekillenen şiir anlayışını da şu şekilde açıklar sayın Yüce:
Şiir bir umman aşk ile akar
Gülzardır gönülde mis gibi kokar
Şems’in ateşidir yürekler yakar
Taptuk’un Yunus’un dilidir şiir
Derken eğitim süreci biter evlilik gündeme gelir… Ard ardına gelen yer değiştirmelerle oluşan duygular, eşinin görevi dolayısıyla İzmir’imizde yaşayan şâirimizin şiirine şöyle yansır:
Cahilin sözüne kafa yormaktan
Vicdanıma her gün hesap sormaktan
Gurbetten gurbete gezip durmaktan
Asık çehre çatık kaştan usandım…
Yörük Kızı -1 şiirinde anlattığı aslında içinden geldiği kültürün kızlarıdır: Bir yerde kendisidir:
Al yazma başında börek açıyor
Kirpiği ok kaşı yay Yörük kızı
Ahu gözleriyle neşe saçıyor
Sendeki bu çalım ney Yörük kızı
Bir diğer şiirinde bu sefer çatı kimliğini işler ve bunu da şöyle dile getirir:
Türk kızıyım nenem dedem Türk benim
Astarım kumaşım bezim Türkçedir
Ana sütüm ana dilim görk benim
Tepeden tırnağa özüm Türkçedir
Hayat mücadelesinde onu için vaz geçilmez değer emektir, alın teridir:
Söyleyin emeksiz yemek olur mu
Parada emek var pulda emek var
Alın terlemeden kazanç gelir mi
Kara çadırdaki kılda emek var
-28 Temmuz 2021de yaşanan orman yangınları onun yüreğinde ifadesini şöyle bulur:
Nemrut’un ateşi sardı her yanı
Sanki dağlar taşlar tandır Allah’ım
Nice İbrahim’in yanıyor canı
Yanan ormanları söndür Allah’ım…
Nurgül Kaynar Yüce’nin şiirindeki lgisi sadece Türkiye ile sınırlı değildir. O Azerbaycan Karabağ’da yaşanan Ermeni mezalimine karşı da şunları söyler:
Unutmadık milletçe o ara geceyi biz
Gün doğup aydın sabah olacak Hocalı’da
Tek millet iki devlet sırt sırtayız hepimiz
Ermeniler ettiğin bulacak Hocalı’da
Bu genel konuların yanında yöresel dille işlediği yöresel konulu şiirleri de vardır sayın Yüce’nin: Güssüm Bibimden Mektup, Gır Dizini Evde Gal (İrebiş Emmi’ye), Derler Bizde, K.Maraş Ağzı, Bundan Eyiydi vb
Şiir kitabının son şiiri, şairin “Gönül deryamızın kaynağı şüphesiz ki Aşk-ı İlâhî’dir” dediği bir dua şiiri konumundaki Aşk-ı İlâhî şiiridir:
Şah damarından bile yakınsın bize daim
Sen ki Gaffar olansın er Rahmansın er Rahim
Nereye baksa gözüm her şey senin eserin
Bin bir türlü çiçek var hepsi senin eserin…
“Halk Şâiri” unvanı da olan Nurgül Kaynar Yüce şiirlerinde konu zenginliğine sahiptir. Nitekim onun şiirlerinde; sevgi, güzelleme, hiciv, didaktik, nasihat, kaçaklama, lebdeğmez, cinas, tecnis, müracaat, gurbet, hasretlik, toplumsal onular, Allah, vatan, bayrak, manevi duygular vb çok farklı konuların işlendiğini görürüz.
Türk Edebiyatında bir hanımefendi şâir kimliğiyle yer edinen şâirimizi kutluyor, daha nice şiirler ve şiir kitapları diliyoruz…
Sevgilerimizle…
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: