Üç sihirli tarihçi
Sihirli Tarih Eğitim Organizasyonu’nun Yüksek Oda’daki etkinliğinde tarih öğretmenleri Pınar Sözer Tonga, Nesrin Aslan, Esra Uluz, Tarihi Sevdirme Yöntemleri semineri verdi.
Yayınlanma :
04.11.2019 08:32
Güncelleme :
04.11.2019 15:57


Hangi padişah hiç patates kızartması yememiştir sorusuyla öğretmenleri farklı bir bakış açısıyla düşünmeye yöneltti. Coğrafi keşiflerden sonra Osmanlı Devleti tarafından öğrenilen patatesi kullanarak, bu tarihten önce görev yapan padişahları düşündürterek, öğrencilere tarihsel süreç bağlantısı kurdurmayı, yaratıcı ders ortamları yaratmayı örneklendirdi. Pınar Sözer Tonga, "Düşünme becerilerini geliştirmemiz için biz, çocukları yönlendirmeliyiz. Materyali onlar yaratmalı ya da verilen materyalin konuyla ilgisini kendileri keşfetmeliler. Böylece kalıcı öğrenme gerçekleşecek" diye konuştu. Türk tarih eğitiminde öğretmenlerin hangi materyalleri hangi yüzde oranlarında kullandıklarının da bilgisi paylaşıldı.
GÜVEN VE SORUMLULUK
Finlandiya okullarını gezerek tarih eğitiminin Finlandiya’da nasıl yapıldığı üzerine bir araştırma gezisine katılan Nesrin Aslan, öğrencilerin okulda öğrendiğinin toplumsal yaşama tamamen yansıtılabileceği üzerinde durdu. Sade bir müfredatın iyice sindirilerek öğrenci seviyesine uygun nasıl öğretildiğini orada izlediği derslerden örnekler ile aktardı. Doğa ile iç içe bir eğitimin nasıl olacağını açıkladı. Nesrin Aslan, Finlandiya eğitiminin güven ve sorumluluk temeli üzerine kurulduğunu bu konuları içselleştiren çocukların da büyüdüğünde birbiriyle barışık, huzurlu saygılı bir toplumsal ortam yarattıklarına dikkat çekti. Bu sunumdan sonra Finlandiya eğitim sistemine ilgi ve merakı artan öğretmenler, Esra Uluz’un sunumuyla da bambaşka bir deneyim yaşadılar.
TEKNOLOJİDEN YARARLANMA
Esra Uluz, tarih dersinin aslında teknolojinin eğitimde en iyi kullanılacağı derslerden biri olduğuna vurgu yaparak şöyle dedi: "Etkileşimli sunular, online değerlendirmeler yaparak, sanal gerçeklikle tarihi bir mekanın içinde dolaşma fırsatı yaratarak derslerimizi kurgulayabiliriz. Böylece öğrencilerimize deneyim temelli bir öğrenme ortamı sağlayabiliriz." Esra Uluz, katılımcılara padlet ve nearpod uygulamalarını nasıl kullanacaklarını deneyimleterek öğretti. Osmanlı tarihinden verdiği soru örneklerini anında cevaplama, kimin cevapladığının sistemde görünmesi, hangi öğrencinin derse katılımının ne kadar olduğunun ölçümünü de bu sistemde öğretmenlerle birlikte uyguladı. Esra Uluz, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu kuşak teknoloji çocukları. Teknolojiden uzak kalarak onlarla iletişim kuramayız. Biz onların dilinden konuşmak zorundayız. Tarihi öğretirken teknolojiden mutlaka yararlanmalıyız." Seminer, alışılmışın dışında uygulamaya dayalı ve uygulama örneklerinin paylaşıldığı görüntülerle katılımcılar tarafından ilgiyle izlendi. Katılımcılar tarafından çok faydalı olduğu belirtildi.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: