Geçen yıl Türkiye Eğitim
Gönüllüleri Vakfı (TEGV) İzmir Çiğli Eğitim Parkı için mobilyalar tasarlayan İç
Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, yıl sonu bitirme projeleri
kapsamında vakfa olan desteğini sürdürmeye devam etti. Mobilya tasarımı
dersinin koordinatörü Yaşar Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü
Öğretim Görevlisi Sergio Taddonio, Öğretim Görevlisi Gökhan Keskin ve Yarı
Zamanlı Öğretim Görevlileri Cengiz Ultav ve Can Aysan ile dersin Araştırma
Görevlisi İrem Deniz Akçam önderliğinde ilerleyen projenin amacı 'empati'
kelimesinden yola çıktı.Öğrenciler, TEGV çocuklarının,
ailelerinin, gönüllülerinin ve çalışanlarının katılımlarıyla kullanıcı odaklı
bir tasarım süreci izleyerek çocuk mobilyası tasarladı. Sürecin sonunda
kullanıcılar ve uzmanlar tarafından seçilecek olan mobilyaların, bir firma
tarafından üretilerek satışa sunulacağı ifade edildi. Elde edilen gelir ise
TEGV'e bağışlanacak. Online platform üzerinden gerçekleştirilen final
sunumlarında ise öğrenciler, TEGV çocukları için animasyonlar hazırlayarak
mobilya tasarımlarını sundu" bilgisini verdi."TEGV olarak çocukların bu
projedeki rolünü çok önemsiyoruz"Online platform üzerinden gerçekleştirilen
proje final sunumlarına TEGV aileleri ve çalışanlarının yanı sıra TEGV Genel
Müdür Sait Tosyalı da eşlik etti. Tosyalı, "TEGV olarak çocukların bu
projedeki rolünü çok önemsiyoruz. Tasarım aşamasında geliştirdikleri üç boyutlu
düşünme becerilerinin yanı sıra ekip çalışması, karar alma gibi deneyimlerle,
gelişimlerine önemli katkılar sunacak süreçleri yaşama imkanı buldular. Projeyi
titizlikle yürüten ve başarılı birer rol model olan üniversiteli büyükleri ise
çalışmaları ile çocuklarımızın geleceğine şimdiden bir pencere açmış oldu.
Hepsini tebrik ediyoruz" diye konuştu.Birbirinden farklı tasarımlara
imza atan öğrencilerden Melis Esgin, Efecan Şimşek, "Farklı yaşlardaki
çocukların birlikte vakit geçirebilecekleri bir alan tasarlamaya çalıştık.
Boyları farklı olsa da ayarlanabilir masalar sayesinde Tospa'yı paylaşıp farklı
etkinlikler yapabilecekler. Kendi masalarının ortasındaki paylaştıkları oyun
tahtasında ise oyun oynayabilecekler. Çocuklar oyunun yanı sıra ders
çalışabilecek, çizim yapabilecek kısaca anılarını biriktirebilecek" dedi.Yine öğrencilerden Dilek Karaman,
Melis Hasoğlu, "Her yaştan çocuk kendini müzikle ifade eder. Küçük
çocuklar müziğe tepki olarak ellerini sallar, zıplar veya hareket eder. Bir
müzik aleti öğrenmek çocuğun konsantrasyon geliştirmesine katkı sağlar. El-göz
koordinasyonunu geliştirir, ritim duygu ve motor becerilerini geliştirir. Bu
nedenlerle, çocukların kendini geliştirebilecekleri ve duygularını ifade
edebilecekleri vurmalı enstrümanların eklendiği çift taraflı oturma ve aynı
anda müzik aletini çalabilme fırsatı veren 4-6 yaş arası için oturma mobilyası
tasarladık. Vurmalı çalgılar çocuklardaki stresi atmak, kaygılarını azaltmak ve
kendilerini ifade etmelerini sağlamak amacıyla tercih edildi. Mobilyada, def, kalimba
ve ksilofon kullanıldı" ifadelerine yer verdi.
Öğrencilerden Erva Turan, Berfin
Lordoğlu da, şu ifadelere yer verdi:"İkimiz için bir bank,
ikimiz için bir masa fikrinden yola çıktık. Mobilyayı paylaşarak çocukların
empati fikrine yakınlaşmasını sağlamak istedik. Mobilyamız, istersen bir bank,
istersen bir aktivite masası olarak kullanılıyor. Yapboza benzeyen mobilya,
puflarıyla farklı etkinliklere olanak sağlıyor."

ailelerinin, gönüllülerinin ve çalışanlarının katılımlarıyla kullanıcı odaklı
bir tasarım süreci izleyerek çocuk mobilyası tasarladı. Sürecin sonunda
kullanıcılar ve uzmanlar tarafından seçilecek olan mobilyaların, bir firma
tarafından üretilerek satışa sunulacağı ifade edildi. Elde edilen gelir ise
TEGV'e bağışlanacak. Online platform üzerinden gerçekleştirilen final
sunumlarında ise öğrenciler, TEGV çocukları için animasyonlar hazırlayarak
mobilya tasarımlarını sundu" bilgisini verdi.
"TEGV olarak çocukların bu
projedeki rolünü çok önemsiyoruz"Online platform üzerinden gerçekleştirilen
proje final sunumlarına TEGV aileleri ve çalışanlarının yanı sıra TEGV Genel
Müdür Sait Tosyalı da eşlik etti. Tosyalı, "TEGV olarak çocukların bu
projedeki rolünü çok önemsiyoruz. Tasarım aşamasında geliştirdikleri üç boyutlu
düşünme becerilerinin yanı sıra ekip çalışması, karar alma gibi deneyimlerle,
gelişimlerine önemli katkılar sunacak süreçleri yaşama imkanı buldular. Projeyi
titizlikle yürüten ve başarılı birer rol model olan üniversiteli büyükleri ise
çalışmaları ile çocuklarımızın geleceğine şimdiden bir pencere açmış oldu.
Hepsini tebrik ediyoruz" diye konuştu.Birbirinden farklı tasarımlara
imza atan öğrencilerden Melis Esgin, Efecan Şimşek, "Farklı yaşlardaki
çocukların birlikte vakit geçirebilecekleri bir alan tasarlamaya çalıştık.
Boyları farklı olsa da ayarlanabilir masalar sayesinde Tospa'yı paylaşıp farklı
etkinlikler yapabilecekler. Kendi masalarının ortasındaki paylaştıkları oyun
tahtasında ise oyun oynayabilecekler. Çocuklar oyunun yanı sıra ders
çalışabilecek, çizim yapabilecek kısaca anılarını biriktirebilecek" dedi.Yine öğrencilerden Dilek Karaman,
Melis Hasoğlu, "Her yaştan çocuk kendini müzikle ifade eder. Küçük
çocuklar müziğe tepki olarak ellerini sallar, zıplar veya hareket eder. Bir
müzik aleti öğrenmek çocuğun konsantrasyon geliştirmesine katkı sağlar. El-göz
koordinasyonunu geliştirir, ritim duygu ve motor becerilerini geliştirir. Bu
nedenlerle, çocukların kendini geliştirebilecekleri ve duygularını ifade
edebilecekleri vurmalı enstrümanların eklendiği çift taraflı oturma ve aynı
anda müzik aletini çalabilme fırsatı veren 4-6 yaş arası için oturma mobilyası
tasarladık. Vurmalı çalgılar çocuklardaki stresi atmak, kaygılarını azaltmak ve
kendilerini ifade etmelerini sağlamak amacıyla tercih edildi. Mobilyada, def, kalimba
ve ksilofon kullanıldı" ifadelerine yer verdi.
Öğrencilerden Erva Turan, Berfin
Lordoğlu da, şu ifadelere yer verdi:"İkimiz için bir bank,
ikimiz için bir masa fikrinden yola çıktık. Mobilyayı paylaşarak çocukların
empati fikrine yakınlaşmasını sağlamak istedik. Mobilyamız, istersen bir bank,
istersen bir aktivite masası olarak kullanılıyor. Yapboza benzeyen mobilya,
puflarıyla farklı etkinliklere olanak sağlıyor."

proje final sunumlarına TEGV aileleri ve çalışanlarının yanı sıra TEGV Genel
Müdür Sait Tosyalı da eşlik etti. Tosyalı, "TEGV olarak çocukların bu
projedeki rolünü çok önemsiyoruz. Tasarım aşamasında geliştirdikleri üç boyutlu
düşünme becerilerinin yanı sıra ekip çalışması, karar alma gibi deneyimlerle,
gelişimlerine önemli katkılar sunacak süreçleri yaşama imkanı buldular. Projeyi
titizlikle yürüten ve başarılı birer rol model olan üniversiteli büyükleri ise
çalışmaları ile çocuklarımızın geleceğine şimdiden bir pencere açmış oldu.
Hepsini tebrik ediyoruz" diye konuştu.
Birbirinden farklı tasarımlara
imza atan öğrencilerden Melis Esgin, Efecan Şimşek, "Farklı yaşlardaki
çocukların birlikte vakit geçirebilecekleri bir alan tasarlamaya çalıştık.
Boyları farklı olsa da ayarlanabilir masalar sayesinde Tospa'yı paylaşıp farklı
etkinlikler yapabilecekler. Kendi masalarının ortasındaki paylaştıkları oyun
tahtasında ise oyun oynayabilecekler. Çocuklar oyunun yanı sıra ders
çalışabilecek, çizim yapabilecek kısaca anılarını biriktirebilecek" dedi.Yine öğrencilerden Dilek Karaman,
Melis Hasoğlu, "Her yaştan çocuk kendini müzikle ifade eder. Küçük
çocuklar müziğe tepki olarak ellerini sallar, zıplar veya hareket eder. Bir
müzik aleti öğrenmek çocuğun konsantrasyon geliştirmesine katkı sağlar. El-göz
koordinasyonunu geliştirir, ritim duygu ve motor becerilerini geliştirir. Bu
nedenlerle, çocukların kendini geliştirebilecekleri ve duygularını ifade
edebilecekleri vurmalı enstrümanların eklendiği çift taraflı oturma ve aynı
anda müzik aletini çalabilme fırsatı veren 4-6 yaş arası için oturma mobilyası
tasarladık. Vurmalı çalgılar çocuklardaki stresi atmak, kaygılarını azaltmak ve
kendilerini ifade etmelerini sağlamak amacıyla tercih edildi. Mobilyada, def, kalimba
ve ksilofon kullanıldı" ifadelerine yer verdi.
Öğrencilerden Erva Turan, Berfin
Lordoğlu da, şu ifadelere yer verdi:"İkimiz için bir bank,
ikimiz için bir masa fikrinden yola çıktık. Mobilyayı paylaşarak çocukların
empati fikrine yakınlaşmasını sağlamak istedik. Mobilyamız, istersen bir bank,
istersen bir aktivite masası olarak kullanılıyor. Yapboza benzeyen mobilya,
puflarıyla farklı etkinliklere olanak sağlıyor."

Melis Hasoğlu, "Her yaştan çocuk kendini müzikle ifade eder. Küçük
çocuklar müziğe tepki olarak ellerini sallar, zıplar veya hareket eder. Bir
müzik aleti öğrenmek çocuğun konsantrasyon geliştirmesine katkı sağlar. El-göz
koordinasyonunu geliştirir, ritim duygu ve motor becerilerini geliştirir. Bu
nedenlerle, çocukların kendini geliştirebilecekleri ve duygularını ifade
edebilecekleri vurmalı enstrümanların eklendiği çift taraflı oturma ve aynı
anda müzik aletini çalabilme fırsatı veren 4-6 yaş arası için oturma mobilyası
tasarladık. Vurmalı çalgılar çocuklardaki stresi atmak, kaygılarını azaltmak ve
kendilerini ifade etmelerini sağlamak amacıyla tercih edildi. Mobilyada, def, kalimba
ve ksilofon kullanıldı" ifadelerine yer verdi.

Öğrencilerden Erva Turan, Berfin
Lordoğlu da, şu ifadelere yer verdi:"İkimiz için bir bank,
ikimiz için bir masa fikrinden yola çıktık. Mobilyayı paylaşarak çocukların
empati fikrine yakınlaşmasını sağlamak istedik. Mobilyamız, istersen bir bank,
istersen bir aktivite masası olarak kullanılıyor. Yapboza benzeyen mobilya,
puflarıyla farklı etkinliklere olanak sağlıyor."

Öğrencilerden Erva Turan, Berfin
Lordoğlu da, şu ifadelere yer verdi:"İkimiz için bir bank,
ikimiz için bir masa fikrinden yola çıktık. Mobilyayı paylaşarak çocukların
empati fikrine yakınlaşmasını sağlamak istedik. Mobilyamız, istersen bir bank,
istersen bir aktivite masası olarak kullanılıyor. Yapboza benzeyen mobilya,
puflarıyla farklı etkinliklere olanak sağlıyor."


Yorumlar
Kalan Karakter: