EGİAD ÜYELERİNİ MARKALAŞMAYA HAZIRLIYOR
Misyonu İzmir iş dünyası markalarının global rekabet gücünü artırmak olan EGİAD, 2020 Marka Zirvesi öncesi bir dizi seminer gerçekleştirerek Markalaşmaya mercek tuttu. Toplantıda, Dogo, Alsancak Unlu Mamuller ve Logo Yazılım markalarının temsilcilerinden başarı hikayeleri dinlendi.
Yayınlanma :
15.10.2019 11:47
Güncelleme :
15.10.2019 11:47


İhracata dayalı model ile markalaşma büyük önem taşıyor
Ülkemizin özellikle değer yaratma açısından en önemli sorunlarından bir tanesinin markalaşma faaliyetlerinin genel bir anlayış hâline dönüşmemesinden kaynaklandığını dile getiren EGİAD Başkanı Aslan, bunun önemli nedenlerinden birinin ülkemizdeki işletmelerin marka olmayı ve markalaşmayı, patent alma ve logo oluşturmadan ibaret olduğunu düşünmelerinden kaynaklandığına vurgu yaptı. Aslan, markalaşmak için, markanın içini dolduracak ögelere ciddiyetle eğilerek bir yol haritası hazırlanması gerektiğini ifade etti. İzmir’in son yıllarda yaşam kalitesi ile şehirler arasında bir marka olmayı başardığını dile getiren EGİAD Başkanı, içinde faaliyette bulunan firmaların da bu sorumluluk ile hareket ederek kendilerini gösterme çabalarına vurgu yaparak, “Küresel ticarette küresel değer zinciri olarak tanımlanan üretim-satış mekanizmasında marka olmak, zinciri kontrol eden konuma sahip olmak büyük önem taşımakta. Marka ile birlikte üründen elde edilen kâr marjının artması, ürünlerde yenilik ve rekabette avantaj elde etme süreçlerini izlemekte. İhracatta marka, ülkeye giren döviz miktarını artırdığı gibi gerek firmanın gerekse ülkenin rekabet gücünü de artırmakta. Fason üretim yapmak yerine dünya çapında markalı ürünler üretip ihraç etmek ülkeye giren döviz miktarını katlanarak artırmakta. Türkiye ekonomisinde sürdürülebilir büyümenin sağlanması için ihracata dayalı model ile markalaşma büyük önem taşımaktadır” dedi.
İnovasyon vurgusu
Markalaşmada inovasyonun önemine de değinen EGİAD Başkanı Aslan, firmaları birbirinden farklılaştıranın markalaşma ve inovasyon olduğunu dile getirerek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Birçok yerel pazara baktığınızda, sektörleri incelediğinizde Amerikan menşeli markaların genel bir üstünlüğünü görürüz. Mesela içecek sektörüne baktığınızda Coca-Cola ve Pepsi, fastfood zinciri olarak McDonald’s ve BurgerKing, bilişim sektöründeyse Apple ve Microsoft gibi firmaları görüyoruz. Dünyadaki büyük ilaç firmaları da hem piyasa hem de marka değerlerini inovasyona, yani ARGE faaliyetlerine ayırdıkları sermayeye borçlular. İnovasyon o kadar önemli bir şey ki, bazı firmalar yıllık cirolarının %10′unu doğrudan inovasyon yaratmak için bir sonraki yıla bütçe olarak aktarıyor. Ancak inovasyon ile farklılaşabileceklerini ve yine ancak bu şekilde hayatta kalabileceklerini biliyorlar. Bu da onlara farklılaşma ve rekabeti çeşitlendirme olanağı sunuyor. Bu yüzden her yıl Boston ConsultingGroup tarafından hazırlanan inovatif şirketlerin sıralamasında ilk sıralarda yer alan 3 Amerikan markası olan Apple, Google, Microsoft markalarının yer alması tesadüf olarak nitelendirmemek gerekir.”
Başarı hikayelerini anlattılar
Aslan’ın konuşmasının ardından Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özge Özgen, “Bugün 1,5 saatimizi öğrenmeye ve ilham almaya ayırıyoruz. Markalaşmayla ilgili zihninizdeki sorulara yanıt vereceğimizi umut ediyoruz. Zihninizdeki sorulara yanıt vermenin ötesinde bu konuya ilgi duymanızı ve stratejik kararlar vermenizi sağlayacağını düşlüyoruz” dedi. Özgen, marka temsilcilerini sahneye davet ederek onların markalaşma yolculuklarının nasıl başladığını sordu. Dogo Tasarım Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Peksarı, Dogo Tasarım Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Gökçe Peksarı, Logo Yazılım Türkiye Genel Müdürü Akın Sertcan, Logo Yazılım Kurumsal Marka ve İletişim Grup Direktörü Yiğit Çallı, Alsancak Unlu Mamuller Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Eş Başkanı Levent Doğanoğlu, Alsancak Unlu Mamuller Kurucu Ortağı ve Yönetim Kurulu Eş Başkanı Deniz Doğanoğlu, katılımcılara başarı hikayelerini yazarken karşılaştıkları zorlukları ve nasıl bir yol haritası izlediklerini anlattı.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: