katıldıkları uluslararası proje ile pandemi döneminde de dil eğitimlerine ve
osyalleşmeye devam ettiler. Egeli gençler, çeşitli ülkelerden 180 öğrenci ile
online platformda tanışarak fikir alışverişinde bulunup İngilizce pratik
yaptılar. Ege Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Öğretim
Görevlisi İlkay Gökçe, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışmanlık
ve Rehberlik Bölümü birinci sınıf öğrencileri ile Academic English dersi
kapsamında uluslararası bir projeye imza attı. “Stepping up to Global
Challenges Empowering Students Across the World” isimli proje, Türkiye, Polonya
ve Portekiz’den katılan toplam 180 öğrenci, dört öğretim görevlisi ve proje koordinatörü
ile online platformlarda gerçekleştirildi.Proje detayları ile ilgili konuşan Öğretim Görevlisi
Gökçe, “Proje ile ilgili ilk görüşmeler Şubat ayında başlamış ve öğrencilerle
paylaşılmıştı. Covid-19 pandemisi nedeniyle kapanan okullara rağmen tüm
öğrenciler ve toplam dört proje koordinatörü projenin devam etmesine karar
verdiler. Proje, Haziran ayı ortasında sonlandı. Toplam dört buçuk ay boyunca
projede, Portekiz’den Maria José Antunes ve Susana Amante ve Polonya’dan
Magdalena Dygala, 180 öğrenci ile birlikte aktif olarak çalıştılar” dedi. “Hedef,
İngilizce konuşma becerisini artırmak”Projenin hedefinin öğrencilerin İngilizce konuşma
becerilerinin artırmak olduğunu ifade eden Öğretim Görevlisi Gökçe, “Yabancı
dil olarak İngilizce öğrenirken güvensiz hisseden, iletişim kurma cesareti
olmayan ancak İngilizce öğrenmesi gerekli olan öğrencilere; dili kullanma
ortamı yaratmayı, iletişim ve dil becerilerini artırmayı, yeni ve yaratıcı
fikirler ortaya çıkarırken kendi potansiyellerini keşfetmelerini sağlamayı ve küresel ortamda farklı kültürlerle etkileşim
kurup geleceklerine yönelik akademik becerilerini yükseltmeyi hedefledik.
Öğrencilerin dijital platformları kullanmaya yatkınlıklarını artırmak, birlikte
öğrenmeyi ve paylaşmayı sağlamak, teknoloji kullanımını anlamlı hale getirmek
ve öğrencilerin İngilizce kullanma gereksinimi hissedecekleri gerçek ve otantik
ortamlar yaratmak bu proje ile olası hale getirilmiştir” diye konuştu. Öğrencilerin proje boyunca online olarak karşılıklı etkileşim
içinde çalıştıklarını belirten Gökçe, “Her ülkedeki ekip diğer iki ülkedeki
ekiple eşleştirilerek uzaktan görüşme platformunda canlı olarak en az 30
dakikalık tartışma yaptılar. Bu tartışmada, her ekip kendi ürününe dair bilgi
verdi, soru-yanıt şeklinde diyaloglar gerçekleşti ve ekip üyeleri birbirlerini
daha yakından tanımaya çalıştılar” dedi.
Gökçe, projenin; dili kullanma, güven kazanma,
arkadaşlıklar kurma, işbirlikli çalışma, araştırma yapma ve iletişim kurma
gibi pek çok açıdan yararlı olmasının yanında, pandemi sürecini keyifli hale
getiren ve sosyalleşmeyi sağlayarak öğrencileri mutlu eden bir çalışma olduğu
olduğunu ifade etti.

Yorumlar
Kalan Karakter: