Bakan Karaismailoğlu'ndan açıklamalar!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Saray-Kırklareli Yolu Temel Atma Töreni’ne katıldı. Kırklareli’nin büyürken artan ihtiyaçlarını karşılayacak yeni projeler ürettiklerini belirten Bakan Karaismailoğlu, özellikle tarıma dayalı sanayinin hızla geliştiği Kırklareli’nde büyük projelere imza atmaya devam edeceklerini söyledi.
Yayınlanma :
03.08.2020 16:23
Güncelleme :
03.08.2020 16:23


İHTİYAÇLARI İÇİN YENİ PROJELER ÜRETMEYE DEVAM EDİYORUZ"Kırklareli’nin büyürken ihtiyaçlarının
arttığını ve Bakanlık olarak bunların farkında olduklarını belirten Bakan
Karaismailoğlu, büyüme hızına ve artan trafik yoğunluğuna bağlı olarak
Kırklareli için yeni projeler ürettiklerini söyledi.Kadim tarihi, kültürel dokusu ve eşsiz
doğal güzellikleriyle Trakya’nın saklı cenneti Kırklareli’nin özellikle tarıma
dayalı sanayinin hızla geliştiği bir merkez olduğuna dikkat çeken Bakan
Karaismailoğlu, “ Bugün de Kırklareli’mize iki bayram müjdesi ile geldik. Şu
anda Saray-Kırklareli Yolu’nun temelini atıp ardından da Edirne-Kırklareli
Yolu’nun 11 kilometrelik kısmını bölünmüş yol olarak hizmete açacağız”
ifadelerini kullandı.-ARAY-KIRKLARELİ YOLU'NUN 2022 YILI İLK
ÇEYREĞİNDE BİTİRİLMESİ HEDEFLENİYORBakan Karaismailoğlu sözlerini şöyle
ürdürdü:“Temelini atacağımız, Kırklareli’ni
aray üzerinden bir başka tarım ve sanayi kentimiz Tekirdağ’a bağlayan
aray-Kırklareli Yolu’nun toplam uzunluğu 71,1 km. 11 kilometrelik Kırklareli
Şehir Geçişinin üstyapı iyileştirmesiyle birlikte, Çakıllı, Vize ve Pınarhisar
Çevre Yollarının dahil olduğu 27,5 kilometrelik kesim bölünmüş yol, kalan 43,6
kilometrelik kesim ise tek yol standardında tamamlanacak. 185 metre uzunluğunda
4 adet köprünün de yer aldığı 7,5 kilometrelik Pınarhisar Çevre Yolunu 2021
yılı içerisinde tamamlamayı planlıyoruz. Projenin tamamını ise 2022 yılı ilk
çeyreğinde bitirmeyi hedefliyoruz.Böylelikle bu hat üzerinde daha güvenli
ve konforlu bir ulaşım tahsis edilecek, ulaşım süresi 78 dakikadan 45 dakikaya
düşecek. Saray, Vize, Pınarhisar ilçeleri arasında ağır taşıt trafiği
rahatlayacak, Saray-Kırklareli Yolu; Kırklareli ilinin kuzeybatısından İstanbul
Havalimanı’na ulaşımı da sağlayacak.Projenin tamamlanmasıyla zamandan yıllık
78 milyon TL, akaryakıt tüketiminden ise yıllık 20 milyon TL olmak üzere,
yıllık toplam 98 milyon TL tasarruf edilecek. Karbon emisyon salınımında ise 8
bin 823 ton azalma olurken çevresel açıdan da yeni yolumuzun katkılarını
göreceğiz.”
KIRKLARELİ'NİN ULAŞIM VE İLETİŞİM
ALTYAPISINDA YAKLAŞIK 2 MİLYAR 337 MİLYON LİRALIK YATIRIMBakan Karaismailoğlu ile yapılan
yatırımlara ilişkin de şu bilgileri verdi:‘’Kırklareli’miz bizim için memleketin
her köşesi gibi çok kıymetli. Son 18 yılda adeta Kırklareli’mizin kaderini
değiştirecek büyük projelere imza attık. Geriye baktığımızda Kırklareli’nin
ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 2 milyar 337 milyon lira yatırım
yaptık. Kırklareli’yi; Edirne’ye, Tekirdağ’a ve İstanbul’a bölünmüş yol ile
bağlıyoruz. 2003 yılında 77 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 224
kilometreye çıkardık. Kırklareli’nin demiryolu altyapısı için de çok önemli
yatırımlar yaptık. Halkalı-Hudut Hattı, Halkalı-Çerkezköy-Seyitler arası 60 kilometre,
İstanbul- Demirköprü, Pehlivanköy- Kapıkule Hattı Pehlivanköy- Hudut,
Demirköprü- Seyitler- Çerkezköy arası 218 Kilometre ve Velimeşe-Hudut arası 140
kilometre demiryolu yenilemesi yaptık.”"KIRKLARELİ, HALKALI-KAPIKULE HIZLI
TREN PROJESİYLE İPEK DEMİRYOLU GÜZERGAHINDA ÖNEMLİ BİR MERKEZ OLACAK"asında, 62 kilometresi Kırklareli’nden
geçen 229 kilometre uzunluğundaki Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren projesi ile
Kırklareli’ni İpek Demiryolu güzergâhının önemli merkezlerinden biri haline
getireceklerini vurgulayan Karaismailoğu, “Bu proje kapsamında Kırklareli’nde
Babaeski, Lüleburgaz ve Büyükkarıştıran istasyonlarını kuracağız. Projenin
tamamlanmasıyla; mevcut hat kapasitesi 4 kat artacak. Halkalı-Kapıkule (Edirne)
arası yolcu seyahat süresi 4 saatten 1 saat 20 dakikaya; yük taşıma süresi ise
6 saat 30 dakikadan 2 saat 20 dakikaya düşecek. ‘’ diye konuştu.ULAŞTIRMA VE ALTYAPI HAMLELERİ TÜM
DÜNYADA SES GETİRİYOERKırklareli’nin yollarını açarken erişim
altyapısını da unutmadıklarının altını çizen Bakan Karaismailoğlu, 2003 yılında
750 kilometre olan fiberoptik kablo altyapısı uzunluğunun 3 bin 617 kilometreye
çıktığını söyledi. Yaptıkları ulaştırma ve altyapı hamlelerinin tüm dünyada ses
getirdiğini vurgulayan Bakan Karaismailoğlu, ‘’Bu güçlü ulaştırma ve altyapı
hamlesinin iki çok önemli hedefi var. Birincisi, ülkemizi kuzey-güney ve
doğu-batı hattında dünya ticaretinin en önemli lojistik koridorlarından biri
haline getirmek. Bu uluslararası konum, bizlerin ve gelecek nesillerin
hayatlarına büyük bir ekonomik zenginlik olarak yansıyacaktır. İkinci olarak
yaptığımız yollar, köprüler, demiryolları, havalimanları birer mühendislik
projesi oldukları kadar, sosyo-ekonomik projeler. Memleketimizde güvenli ve
dünya standartlarında yolları götürebildiğimiz her nokta, yatırımcıların göz
bebeği olmakta, vatandaşlarımız için istihdam olanakları doğmakta ve turizm
gelirleri artmakta. Diğer yandan ülkemizde sosyo-kültürel yaşam, okullar ve
üniversiteler hep yollarla birlikte gelişiyor. Her bir yeni ulaştırma ve
altyapı projesi bulunduğu bölgede gençlerimizin yaşam kalitelerine gözle
görülür katkılar sunuyor. Daha iyi bir geleceğe kavuşabilmeleri için fırsat
eşitliği sağlıyor. İnşallah Kırklareli’mizde attığımız her adım ve tamamlanan
projelerimiz de, sanayi, turizm, ticaret, istihdam ve sosyal yaşam bakımından
imkanları kat be kat artıracak” ifadelerini kullandı.“HİZMET AŞKI İLE ÇIKTIĞIMIZ BU YOLDA
BİZİ YOLUMUZDAN ALIKOYABİLECEK HİÇBİR GÜÇ YOKTUR"Kırklareli’nin gelişimi, kalkınması için
yapılan işlerin sonuçlarını hep birlikte göreceklerini ve Cumhuriyetin 100.
Yılı için koyulan hedeflere hep birlikte ulaşarak gururlanacaklarını kaydeden
Bakan Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:‘’Projede bizzat çalışan Kırklarelili
hemşerilerimize, mühendislerimize, teknisyenlerimize ve işçi kardeşlerime
gayretleri için şimdiden şükranlarımı sunuyorum. Her daim, el ele vererek,
birlik ve beraberlik içinde çalışmaya devam edeceğiz. Hizmet aşkı ile
çıktığımız bu yolda bizi yolumuzdan alıkoyabilecek hiçbir güç yoktur.
Beklediğimiz yegȃne ödül ise sizlerin ve gelecek nesillerin ülkemizle
ve yaptığımız işlerle gurur duymasıdır. Temelini attığımız Saray-Kırklareli
Yolu projesi Kırklareli’mize hayırlı olsun.”
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: