Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan o iddiaya açıklama geldi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Yalçın Eyigün, "Metro hatları belediyeye devir olmadan kesinti başlamaz. Belediye gelir elde etmeye başlayınca kesinti yapılmaya başlanır. İnşaat devam ederken kesinti yapıldığı şeklindeki yorum ve açıklama gerçek dışıdır" dedi
Yayınlanma :
13.07.2020 16:04
Güncelleme :
13.07.2020 16:09


Yalçın Eyigün, "metro projelerinde peşin kesinti yapıldığı"
iddiasıyla ilgili, "Metro hatları belediyeye devir olmadan kesinti başlamaz.
Belediye gelir elde etmeye başlayınca kesinti yapılmaya başlanır. İnşaat devam
ederken kesinti yapıldığı şeklindeki yorum ve açıklama gerçek dışıdır."
ifadesini kullandı.Eyigün, yazılı açıklamasında, Genel Müdürlük tarafından imalatı
gerçekleştirilen metro projeleri sürerken herhangi bir kesintinin
uygulanmadığına dikkati çekti.Metro hattının bedelinin belediyeye aktarılan genel bütçe vergi
gelirleri payının yüzde 5'i kesilerek yapıldığını hatırlatan Eyigün, bu işlemin
Hazine ve Maliye Bakanlığınca gerçekleştirildiğini kaydetti.
Eyigün, birkaç gündür kamuoyunda yer alan "metro projelerinde peşin
kesinti yapıldığı" iddiasının gerçeği yansıtmadığını belirterek, şu
bilgileri paylaştı:"Metro yatırımlarının Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca
üstlenilmesi ve işletmeye alındıktan sonra yatırım bedelinin belli oranda
kesinti ile tahsilatı 25.10.2010 tarihli ve 2010/1115 sayılı Şehir İçi Raylı
Ulaşım Sistemleri, Metrolar ve Bunlarla İlgili Tesislerin Ulaştırma ve Altyapı
Bakanlığınca Üstlenilmesi, Devralınması ve Tamamlanmasını Müteakip Devriyle
İlgili Şartların Belirlenmesine İlişkin Bakanlar Kurulu Kararı çerçevesinde
gerçekleştirilmektedir."Bakanlıkça yapımı üstlenilen Sabiha Gökçen-Kaynarca Metrosu,
Bakırköy-Kirazlı Metrosu içi üstlenimin gerçekleştiği 2015 yılından bugüne
kadar yaklaşık 2 milyar 412 milyon 678 bin lira harcama yapılmış olmasına
rağmen henüz işletme devri olmadığından herhangi bir kesinti veya tahsilat
gerçekleşmediğini vurgulayan Eyigün, şu ifadeleri kullandı:"Yapımı 2484 sayılı Cumhurbaşkanlığı kararı ile 30.04.2020
tarihinde Bakanlığımıza devredilen Başakşehir-Kayaşehir metro hattı için de
durum aynıdır. Proje tamamlanıp işletilmek üzere, ilgili belediyeye
devredildikten sonra bedele ilişkin kesinti başlayacaktır. Yani belediye bu hattan
gelir elde etmeye başlayınca tahsilat başlamaktadır. İnşaat devam ederken
kesinti yapıldığı şeklindeki yorum ve açıklama gerçek dışıdır."Eyigün, metro bittiğinde gerçekleşen yapım tutarına söz konusu
tarihten sonrası için faiz farkı gibi ek bedellerin de eklenmediğine işaret
ederek, şunları kaydetti:"Burada amaç, metronun belediye kaynakları kullanılmadan,
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ödeneği ile gerçekleştirilmesi ve işletmeye
açılıp gelir getirici işletmeye geçilmesi ile borcun tahsiline bundan sonra
başlanmasıdır. Böylece genel bütçe kaynakları ile belediyelere destek
verilmektedir. Bunun dışındaki yorum ve haberler gerçeği
yansıtmamaktadır."
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: