"Tedarik zincirimizi yeniden düzenlememiz gerekiyor”
Pandemiden en çok etkilenen sektörlerden biri olan moda endüstrisinde, pandemi sonrasında sürdürülebilirliğin nasıl sağlanacağı arayışları başladı. Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği ve Business Sweden “SUSTAINEIBILITY TALKS: Covid-19 sonrası İsveç Moda Markalarının Sürdürülebilir Üreticilerle Çalışma Stratejileri” konulu online toplantıda pandemi sonrasında moda endüstrisinde sürdürülebilirliğin yol haritası belirlenmeye çalışılacak.
Yayınlanma :
20.06.2020 15:44
Güncelleme :
20.06.2020 15:44
moderatörlük yapacağı “SUSTAINEIBILITY TALKS: Covid-19 sonrası İsveç Moda
Markalarının Sürdürülebilir Üreticilerle Çalışma Stratejileri” temalı webinar
toplantısında İsveç Türkiye Ticaret ve Yatırım Ataşesi Edin Erkocevic, İsveç
Tekstil ve Konfeksiyon Sanayicileri Birliği Genel Sekreteri Cecillia Tall ve
H&M Avrupa Sürdürülebilirlik Müdürü Hülya Sevindik Özyiğit, pandemi
onrasında sürdürülebilirliğin sağlanması için atılması gereken adımlarla
ilgili görüşlerini paylaşacak. Covid-19 salgınının 2. Dünya Savaşı sonrasında
tüm sektörleri hem iç piyasada, hem de ihracatta etkileyerek büyük bir ekonomik
çalkantıya sebep olduğuna işaret eden Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon
İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, moda endüstrisi olarak Covid-19’un
etkilerini hala hissettiklerini, Covid-19’un konfeksiyon sektörünün tedarik
zincirindeki tüm aksaklıkları ortaya çıkardığını kaydetti.
"Tedarik zincirimizi yeniden düzenlememiz gerekiyor”
“Konfeksiyon sektörü olarak pandemi sonrasında sürdürülebilir bir yapıya
kavuşabilmek için tedarik zincirimizi yeniden düzenlememiz gerekiyor” diyen
ertbaş, “Bu noktada modada sürdürülebilir üretim tekrar gündeme geliyor.
Tekstil ve konfeksiyon sektörünün bilinen algısı petrolden sonra dünyamızı en
çok kirleten sanayi olduğu yönünde. Bu olumsuz algıyı değiştirmek için 2020
yılını “Sürdürülebilirlik Yılı” ilan etmiştik. Sürdürülebilirlikle ilgili URGE
projesi, Global Compact üyeliği, Moda Devrimi sergisi gibi birçok organizasyon
ve proje düzenledik, hatta bu sene 15.'sini planladığımız ancak pandemi
nedeniyle ileri bir tarihe ertelemek zorunda kaldığımız Ege İhracatçı
Birlikleri (EİB) Moda Tasarım Yarışmamızın temasını da sürdürülebilirlik
çerçevesinde oluşturduk. 'SUSTAINEIBILITY TALKS: Covid-19 sonrası İsveç Moda
Markalarının Sürdürülebilir Üreticilerle Çalışma Stratejileri' temalı bu
webinarın sektörümüzün pandemi sonrasında sürdürülebilirlik arayışlarına ışık
tutacağına inanıyorum. Sürdürülebilirlik denince akla ilk gelen ülkelerden olan
İsveç’in bu konuyu ele alış biçimini ve moda markalarının konuya yaklaşımlarını
görme olanağı bulacağız” diye konuştu.
Hazırgiyim ihracatı eridi
Türkiye’de en fazla ihracat yapan üç sektörden biri olan hazırgiyim ve
konfeksiyon sektörü 2020 yılına başarılı bir giriş yapmıştı. Ocak ayında
ihracatını 2019 yılı ocak ayına göre yüzde 6’lık artırarak 1 milyar 495 milyon
dolara çıkaran konfeksiyon sektörü, şubat ayında ise 2019 yılı şubat ayı ile
kıyaslandığında yüzde 8’lik ihracat gelişimi göstererek 1 523 milyon dolar
dövizi Türkiye’ye kazandırmıştı. Korona virüsün mart ayında dünya genelinde
pandemiye dönmesi sonrasında Türkiye’nin konfeksiyon ihracatında ibre aşağı
yönlü seyir izlemeye başladı. Mart ayında yüzde 27 gerileyen konfeksiyon
ihracatı, nisan ayında yüzde 61,7’lik sert düşüşle 575 milyon dolara indi.
Mayıs ayında kısmi bir toparlanma yaşayan konfeksiyon ihracatı 840 milyon dolar
olarak gerçekleşti. “SUSTAINEIBILITY TALKS: Covid-19 sonrası İsveç Moda
Markalarının Sürdürülebilir Üreticilerle Çalışma Stratejileri” temalı webinar
toplantısına katılmak isteyenler
https://kampus.eib.org.tr/sustaineibility-talks-covid-19-sonrasi-Isvec-moda-markalarinin-surdurulebilir-ureticilerle-calisma-stratejileri/
linkinden kayıt yaptırabilecek.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: