Normalleşme döneminde cadde mağazaları tercih ediliyor
Birleşmiş Markalar Derneği'nin (BMD) araştırmasına göre, tüketici, normalleşme döneminde cadde mağazalarının tercih etti. AVM'lerde bulunan markalar 1-21 Haziran'da geçen yılın aynı dönemindeki cirolarının yarısına bile ulaşamazken, cadde mağazalarda bu oran yüzde 70 olarak gerçekleşti.
Yayınlanma :
30.06.2020 17:54
Güncelleme :
30.06.2020 17:56


tüketici, normalleşme döneminde cadde mağazalarının tercih etti. AVM'lerde
bulunan markalar 1-21 Haziran'da geçen yılın aynı dönemindeki cirolarının
yarısına bile ulaşamazken, cadde mağazalarda bu oran yüzde 70 olarak
gerçekleşti.Ülke genelinde 166 üyesi ve bu üyelerinin 416 markası olan BMD,
bu markalar arasında yaptığı anket çalışmasıyla perakende sektörünün nabzını
tuttu.Anket sonuçlarını AA muhabirine değerlendiren BMD Başkanı Sinan
Öncel, ülke genelindeki tüm AVM'lerin 1 Haziran itibarıyla açıldığını
anımsatarak, araştırmayı, 339 markayı bünyelerinde bulunduran 62'si hazır giyim
ve 25'i ayakkabı firması olmak üzere 133 üye ile gerçekleştirdiklerini
bildirdi.
Öncel, normalleşme sürecinin tam anlamıyla başladığını 1-21 Haziran dönemini
kapsayan araştırmaya göre, AVM'lerde yer alan markaların yüzde 58'inin, geçen
yılın aynı dönemindeki cirosunun yüzde 50'sini bile yakalayamadığını söyledi.Markaların yüzde 11'inin geçen yılki cironun yüzde 25'ine bile
ulaşamadığını, yüzde 21'inin ise yüzde 26-35'ini elde edebildiğini anlatan
Öncel, şu bilgileri verdi:"Üyelerimizin yüzde 26'sı yüzde 36-50, yüzde 17'si, yüzde
51-60, yüzde 18'i yüzde 61-80, yüzde 8'i ise yüzde 81'in üzerinde ciroya
ulaştıklarını beyan etti. Sektöre ayna tutan anketten üyelerimizin yüzde
58’inin AVM'lerdeki mağazalarında geçen yılki cirolarının yüzde 50'sine bile
ulaşamadıklarını görüyoruz. Yüzde 58'lik grup için ciro ortalaması maalesef
yüzde 35'te kaldı. Cadde mağazalarında ise üyelerimizin yüzde 63'ü ortalamada
yüzde 70 ciroyu yakalamış görünüyor. Bu da bize müşterilerimizin cadde
mağazalarını tercih ettiğini işaret ediyor.""AVM'lerde tek seçenek ciro
kirası"
BMD Başkanı Öncel, turistlere hitap eden AVM'lerde durumun daha olumsuz
olduğunu, sürecin yaz boyunca hatta yıl başından önce değişmemesinden endişe
ettiklerini söyledi.Öncel, "Yaz aylarında özellikle turizm bölgelerinde
yabancıların perakende cirolarına çok ciddi katkısı oluyordu. Salgın nedeniyle
yurt dışından turist gelemediği için sektör yaz döneminde yabancı katkısı
alamayacak. Doğal olarak bu durum cirolara olumsuz yansıyacak." diye
konuştu.Perakendecinin bu koşullarda bir de kira gibi ortak alan gideri
ödediğini dile getiren Öncel, ortak alan işletme giderlerinde açıklanamayan
masraf kalemlerinin bulunduğunu, bunların çok acil ortadan kaldırılması
gerektiğini vurguladı.Öncel, perakendecilerin yaz döneminde stoklarını tüketmesinin
mümkün gözükmediğini kaydederek, yaşadıkları problemlerden bahsetti.Sinan Öncel, "Önümüzdeki tüm veriler ve perakende ticaretin
gerçeği, mevcut durumda tek seçeneğin ciro kirası olduğunu ve istihdamın devlet
tarafından desteklenmesi gerektiğini ortaya koyuyor. Ciro kirasına dönülmez ve
'kazan kazan' iklimi oluşturulmazsa pek çok markanın yaşama şansı maalesef
yok." dedi
"Online satışlarda yüzde 200'e varan artışlar yaşandı"BMD Başkanı Öncel, araştırmanın, salgın döneminde büyük bir
ıçrama yapan e-ticaretteki değişimi gözler önüne serdiğini söyledi.Söz konusu dönemde markaların yüzde 71'inin online satışlarda
geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 100'ün üzerinde artış yaşadığını dile
getiren Öncel, şu bilgileri verdi:"Katılımcılardan neredeyse yarısı, yüzde 47'si, online
atışlarında yüzde 151 ve üzerinde artış olduğunu beyan etti. Yüzde 101 ve
üzerinde artış olanların oranı ise yüzde 71'e ulaşıyor. Üyelerimizin sadece
yüzde 9'u geçen yıla göre online satışlarında düşüş olduğunu bildirdi. Anket
algın sürecinde e-ticarette çok ciddi bir sıçrama olduğunu ortaya koyuyor.
Haziranda online satışlarda yüzde 200'e varan artış yaşandı.""Online satışlar perakendede henüz
istenilen payı alamıyor"Sinan Öncel, Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) verilerinin de
kendilerini anket çalışmasını desteklediğini belirterek, şu açıklamalarda
bulundu:"BKM verilerine göre mart, nisan ve mayısta 7 milyon kart
ilk kez online alışverişte kullanıldı. Mayısta internetten kartlı ödeme yapılan
iş yeri sayısı geçen yıla göre yüzde 43 artışla 54 bin 500'e çıktı. Aynı
dönemde internetten kartlı ödeme tutarı 19 milyar liraya ulaşarak rekor kırdı.
Mayıstaki toplam kartlı ödemelerin yüzde 25'i internetten yapıldı."Öncel, bu büyük sıçramaya rağmen online satışların toplam
perakende cirosu içindeki payının yüzde 10'u aşmadığını ve perakende ticareti
tek başına kurtaracak düzeye gelmediğini sözlerine ekledi.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: