İZMİR’İN BİSİKLET VE YAYA EYLEM PLANI HAZIR
İzmir Büyükşehir Belediyesi, pek çok dünya kentinde olduğu gibi İzmir’de de bisikletin bir ‘ulaşım aracı’ olarak kullanılmasını hedefliyor. Bu doğrultuda hazırlanan İzmir Bisiklet ve Yaya Eylem Planı kamuoyuna tanıtıldı. İzmir’e farklı bir profil kazandıracak plan, birkaç yıl içinde bisikletle her yere güvenli ulaşımı öngörüyor.
Yayınlanma :
07.07.2020 12:23
Güncelleme :
07.07.2020 12:23


Büyükşehir Belediyesi tarafından çalışmaları tamamlanan 2030 yılı projeksiyon
hedefli İzmir Ana Ulaşım Planı (UPİ 2030), bisikletli ve yaya ulaşım yollarının
da önemli ölçüde artmasını öngörüyor. Bu kapsamda hazırlanan İzmir Bisiklet ve
Yaya Eylem Planı, Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in de katılımıyla
Alsancak’taki Tarihi Havagazı Fabrikası Kültür Merkezinde tanıtıldı.Soyer, otomobil
odaklı çözümlerin, özellikle kent merkezlerinde yoğun bir trafik yükü ortaya
çıkardığını söyledi. Kaynakların bilinçsiz ve bilimsellikten uzak kullanımı
nedeniyle doğal çevrede geri dönülmez tahribatların, çevre kirliliğinin, enerji
ve can kayıplarının yaşandığını vurgulayan Soyer, kent içi motorlu araç
trafiğini minimize edebilmek yolunda yaya ve bisikletli ulaşım altyapısını
geliştirmek için çalışmalar yürüttüklerini kaydetti. Başkan Soyer, “Bu
projelerimizden biri de İzmir Bisiklet ve Yaya Eylem Planı. Gerekli altyapı
oluşturulduğunda; enerji tasarrufu sağlayan, maliyeti düşük, doğaya ve çevreye
zararı olmayan, trafik yükü oluşturmayan bisiklet, çok işlevsel bir ulaşım
aracı” dedi.Bisiklet
kullanımına teşvikKorona virüsü
algını nedeniyle bireysel araç kullanımının çok arttığını ve yaz aylarında
olunmasına rağmen trafikte kış yoğunluğu yaşandığını belirten Soyer,
hedeflerinin, bu yoğunluğu bisiklet ulaşımına yönlendirmek olduğunu ifade etti.
oyer, “Bu amaçla bisiklet ile vapura binen yolcuların ücretsiz seyahat etmesi,
Halkın Bakkalı’ndan çeşitli indirimler verilmesi gibi çeşitli teşvik
çalışmaları da hazırlıyoruz. Temel hedefimiz; İzmir’de bisiklet kullanımını
adece hobi veya spor amaçlı olmanın ötesine taşımak. Bisikleti, gelişmiş
kentlerde olduğu gibi toplu ulaşımla entegre şekilde etkili bir ulaşım aracı
olarak yaygınlaştırmak istiyoruz” diye konuştu.Hedef
bisikletle her yere ulaşımPlan
doğrultusunda, halen yüzde 0.5 olan ulaşımda bisiklet kullanımı oranının
ürekli artırılması amaçlanıyor. Pandemi dönemi için belirlenen ‘acil eylem
planı’ kapsamında ilk etapta 40 kilometrelik bisiklet yolu şebekesi hızla
tamamlanacak. Eylem planında 58 kilometrelik bisiklet yolu ön projeleri
hazırlandı, uygulama aşamasına gelindi. Yeni bisiklet yollarının uygulama
projeleri, yapılacak ihalelerin ardından ortaya çıkacak. Yeni yolların
tamamlanmasıyla birlikte, mevcutta 67 kilometre uzunluğunda olan kent içi
bisiklet yolu şebekesi kısa vadede 274 kilometreye ulaşacak. Öncelik verilen bu
yollar; Karşıyaka, Bayraklı, Bornova ve Konak ilçelerinin iç kesimlerini, sahil
bandındaki mevcut bisiklet yollarına bağlayacak. Bayraklı’da Ankara Caddesi,
Manas Bulvarı, Sakarya Caddesi; Karşıyaka’da Girne Bulvarı, Atatürk Bulvarı;
Konak’ta Fevzipaşa Bulvarı, Gazi Bulvarı, Şair Eş ref Bulvarı gibi ana akslara
bisiklet yolu erişimi sağlanacak. Orta ve uzun vade planlarının da
uygulanmasıyla İzmir’de bisiklet yolları toplam 787 kilometreyi bulacak.İlk etapta
Grand büfelerinin yanına olmak üzere, kent genelinde Eurovelo güzergahı
üzerindeki toplam 35 noktaya bisiklet tamir kioskları konulacak. Mevcut bisiklet
yollarına, bisikletlilerin konforu için bisiklet ayak dayama aparatları, park
alanlarına ise bisiklet pompaları yerleştirilecek.Sembol yapı
da kazandıracakİzmir Bisiklet
ve Yaya Eylem Planı, kente sembol bir yapı da kazandıracak. Bayraklı’daki İzmir
Adliyesi bölgesi ile Meles Rekreasyon Alanı’nı bağlayacak bir “bisiklet
köprüsü” inşa edilecek. Köprüde çift şeritli bisiklet yolunun yanı sıra yaya
yürüyüş yolları ve seyir terası da olacak.Plan
kapsamında; sakinleştirilmiş sokak ve paylaşımlı yol proje önerileri, İzmir’e
özgü bir bisiklet yolları tasarım kılavuzu, bisiklet kullanımına teşvik
etkinlikleri, toplu taşıma ile bisiklet entegrasyonunu sağlayacak politikalar,
bisiklet kullanıcılarına yönelik kent içi altyapı ve ünite düzenlemeleri,
paylaşımlı bisiklet istasyonlarının artırılması ve toplu ulaşım ile entegre
edilmesi ve güvenli park yerleri oluşturulmasına yönelik çalışmalar da
yapılıyor.Bisikletli
turizmin gelişmesi için önemli adımlar atan İzmir Büyükşehir Belediyesi, Kasım
2019’da Avrupa Bisiklet Rotası Ağı’na (EuroVelo) dahil edildi. Böylece İzmir,
yılda yaklaşık 7 milyar avroluk ekonomik büyüklüğe sahip EuroVelo’ya
Türkiye'den katılan ilk kent oldu. Bergama ve Efes antik kentlerini birbirine
bağlayan 500 kilometre uzunluğundaki bisiklet rotasının, kent turizmine ve
ulaşıma da katkı sağlayacağı öngörülüyor.
Toplantıya
ayrıca; Konak Belediye Başkanı Abdül Batur, Karşıyaka Belediye Başkanı Cemil
Tugay, Narlıdere Belediye Başkanı Ali Engin, Dikili Belediye Başkanı Adil
Kırgöz, Menderes Belediye Başkanı Mustafa Kayalar, Seferihisar Belediye Başkan
Vekili Yelda Celiloğlu, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Dr. Buğra Gökçe,
Genel Sekreter Yardımcısı Eser Atak da katıldı.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: