Proje kapsamında öğrenciler; bilişim teknolojileri, elektrik-elektronik, metal teknolojileri, tarım, gıda teknolojileri, kimya, yiyecek-içecek hizmetleri, tesisat ve iklimlendirme, makine, motorlu araçlar ve yenilenebilir enerji gibi alanlarda kısa dönem ve uzun dönemli stajlara katıldı. Staj programları sayesinde öğrenciler yalnızca meslekî becerilerini geliştirmekle kalmadı, aynı zamanda uluslararası iş kültürünü tanıma, farklı iş disiplinlerini gözlemleme ve kendilerine yeni kariyer fırsatları yaratma şansı yakaladı.
Öğretmenler, işbaşı gözlem faaliyetleri kapsamında Avrupa’daki meslekî eğitim uygulamalarını yerinde inceleme fırsatı buldu. Ayrıca, eğitim ve öğretim görevlendirmeleri ile ev sahibi kurumlarda eğitim vererek Türkiye’deki başarılı meslekî uygulamaların Avrupa’da tanınmasına katkı sağladı.
Uluslararası Deneyimle Daha Güçlü Bir Gelecek
İzmir İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, yürütülen projelerle ilgili duygu ve düşüncelerini ifade ettiği konuşmasında: “Bugün gururla ifade edebilirim ki, Erasmus+ Meslekî Eğitim Akreditasyonu kapsamında yürüttüğümüz çalışmalar, gençlerimizin sadece meslekî yeterliliklerini değil; aynı zamanda dünyaya bakış açılarını, özgüvenlerini ve kültürel farkındalıklarını da geliştirdi. Avrupa’nın dört bir yanında ülkemizi başarıyla temsil eden öğrencilerimiz, ülkemizin meslekî eğitimde geldiği noktayı ortaya koymakla kalmadı; aynı zamanda uluslararası iş gücü piyasasında tercih edilen bireyler hâline geldi. Öğretmenlerimiz de edindikleri gözlemler ve eğitim faaliyetleriyle hem kendilerini geliştirdi hem de meslekî eğitim sisteminin güçlü yönlerini dünyaya tanıtma fırsatı buldu. Bizler, meslekî eğitimi yalnızca bir istihdam aracı olarak değil, aynı zamanda bireyin hayat boyu öğrenme sürecine katkı sunan, onu çağın gerekliliklerine hazırlayan bir alan olarak görüyoruz. Hedefimiz, İzmir’deki meslek liselerimizi iş gücü yetiştiren kurumlar olmaktan çıkarıp Avrupa ile entegre, rekabet gücü yüksek, yenilikçi eğitim merkezlerine dönüştürmektir. Önümüzdeki yıllarda daha fazla öğrenci ve öğretmeni Avrupa’ya göndererek uluslararası deneyimi tabana yaymayı, öğrencilerin teknik bilgi, vizyon ve farkındalıkla donatılmasını hedefliyoruz.” dedi.
Yorumlar
Kalan Karakter: