İhracat şampiyonlarının 160 tanesi Egeli
Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından açıklanan İhracat şampiyonları listesinde İzmir 83 firma ile ikinci sırada yer aldı.
Yayınlanma :
26.09.2020 09:25
Güncelleme :
26.09.2020 09:25


şampiyonları listesine 2019 yılında Ege Bölgesi’nden 160 firma girmeyi başardı.
TİM’in ilk 1000 ihracatçı listesinde 2018 yılında ise; 158 Egeli ihracatçı
firma yer almıştı.Ege Bölgesi, Marmara Bölgesi’nden sonra listede en fazla
firma ile temsil edilen bölge olurken, İzmir, ilk 1000 ihracatçı listesinde 83
firma ile İstanbul’un ardından ikinci il konumunu korudu. Egeli ihracat
şampiyonları Türkiye’ye 2019 yılında 19 milyar 761 milyon dolarlık döviz
kazandırdı.İhracatın Şampiyonlar Ligi olarak tanımlanan, Türkiye
İhracatçılar Meclisi tarafından her yıl açıklanan en fazla ihracat yapan 1000
firma listesinde, 2019 yılı performanslarına göre Ege Bölgesi’nden 160 firma
yer buldu.TİM ilk 1000 ihracatçı listesindeki Egeli ihracatçılar, ilk
1000 ihracatçının ihracatının yüzde 20’sini gerçekleştirdi.Ege’den 18 firma ilk 1000 ihracatçı listesine "merhaba" dediTİM 1000 ihracatçı listesinde; Ege Bölgesi’nden 142 yerini
korurken, 18 firma 2019 yılında ilk 1000 ihracatçı listesinin yeni üyeleri
oldu. Listede İzmir 83 firma ile yer
alırken, Denizlili ihracatçılar 26 firma ile listede yer buldu. Manisa’dan 23
ihracatçı firma ihracatın şampiyonlar ligine girme başarısı gösterdi.Aydın’dan 7, Kütahya ve Balıkesir’den 6’şar, Muğla’dan 5,
Afyonkarahisar ve Uşak’tan 1’er firma ihracatın şampiyonlar ligine girmenin
mutluluğunu yaşadı. Dijitalleşme, İnovasyon, Ar-Ge ve Tasarımla daha da çok
firmamız ilk bine girecekTürkiye İhracatçılar Meclisi tarafından açıklanan ilk 1000
ihracatçı listesindeki Egeli firma sayısının 2012 yılından bu yana düzenli olarak
artarak 118’den 160’a yükselmesinin gururunu yaşadıklarını belirten Ege
İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, önümüzdeki süreçte Ege
Bölgesi’nden ilk bin ihracatçı listesinde daha fazla firmanın yer alması için
Dijitalleşme, İnovosyon, Ar-Ge, Tasarım ve Markalaşmaya ağırlık veren
çalışmalara yoğunlaşacaklarını kaydetti. Pandemi sonrasında Türkiye’nin ilk dijital fuarını ayakkabı
ve saraciye sektöründe 1-4 Haziran 2020 tarihlerinde Shoedex2020 Ayakkabı ve
araciye Fuarı şeklinde düzenlediklerine işaret eden Eskinazi, “12-16 Ekim 2020
tarihlerinde ise Türkiye’nin ilk Gıda Sanal Fuarı-The Fource’u organize
edeceğiz. Pandeminin fiziki pazarlamaya izin vermediği günümüzde dijital
fuarlar ve ticaret heyetleriyle ihracatımızda devamlılığı sağlamaya
çalışıyoruz. 2020 yılının Ocak – Ağustos döneminde 214 ülke ve serbest bölgeye
8,1 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik. 2020 yılının son dört aylık döneminde
hayata geçirdiğimiz projelerin meyvelerini toplayarak, 2020 yılını ihracatta
artışla kapatmayı ve TİM ilk 1000 İhracatçı Listesi’nde önümüzdeki yıl daha
fazla firmamızla yer almayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: