Haz için yapılan alışveriş mutluluk veriyor
Online alışveriş yapan 18 yaş ve üzeri tüketicilerle gerçekleştirilen anket çalışmasının sonuçları paylaşıldı. Tüketici davranışı ve psikolojisine odaklanılan araştırmanın sonuçlarını hakkında konuşan Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayhan Gökcek, "Alışverişi haz ve mutluluk veren bir eylem olarak gören tüketiciler, alışveriş sonrası kendilerini ruhsal açıdan daha iyi hissediyor. Ruhsal açıdan iyi durumda olan tüketici için alışverişin mutluluk ve hazla bir ilişkisi yok" diye konuştu.
Yayınlanma :
10.02.2021 15:00
Güncelleme :
10.02.2021 15:00


Dr. Öğr. Üyesi Sema Mercanoğlu Erin ve Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayhan Gökcek, yapılan araştırmayı değerlendirerek, "Mental İyi Oluş Hali ve Hedonik Tüketim Davranışının Çift Yönlü Etkileşimine Yönelik Bir Araştırma: Yapısal Eşitlik Modeli Uygulaması" konulu bildirilerini 6'ncı Uluslararası Yönetim ve Sosyal Bilimler Kongresi'nde sundu. Tüketici davranışı ve psikolojisine odaklanılan araştırmanın sonuçlarını paylaşan İstanbul Gelişim Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Hande Ayhan Gökcek, "Alışverişi haz ve mutluluk veren bir eylem olarak gören tüketiciler, alışveriş sonrası kendilerini ruhsal açıdan daha iyi hissediyor. Ruhsal açıdan iyi durumda olan tüketici için ise alışverişin mutluluk ve hazla bir ilişkisi yok" yorumlarında bulundu.Sosyal medyada ürünle ilgili yapılan paylaşımların mutlu ettiğini belirten Gökcek, "Sonuçlara göre hedonik tüketim yaparak, bu alışverişi yaptığı mağaza ya da markalarda kendini bulduğunu ifade eden, zevk ve tercihlerini çevresindeki insanlara göstermek isteyen, alışverişiyle ilgili ürün, hizmet, mağaza, marka, fiyat vs. gibi bilgileri çevresiyle paylaşmaktan keyif alan tüketiciler de mental açıdan iyi hissediyor" değerlendirmesinde bulundu."Tüketiciler ürün fotoğraflarını mağazada çekip paylaşabilir"
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: