Havayolu şirketlerine ek süre
Pandemi nedeniyle ayakta duramayan ve ruhsatlarını kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kalan hava yolu şirketlerine ek süre imkanı getirildi.
Yayınlanma :
06.01.2021 15:07
Güncelleme :
06.01.2021 15:07


tehlikesiyle karşı karşıya kalan hava yolu şirketlerine ek süre imkanı
getirildi.Pandemi nedeniyle tarihinin en ağır krizini yaşayan hava yolu
şirketlerinin ayakta kalabilmelerini sağlamak için yeni bir düzenleme
getirildi.Resmi Gazete’de bugün yayınlanan Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü
(SHGM) imzalı yönetmelikle ekonomik kriz nedeniyle zorda kalan şirketlere
kolaylık sağlanması hedeflendi.SHGM Ticari Hava Taşıma İşletmeleri
Yönetmeliği’ne (SHY-6A) eklenen bir maddeyle; ekonomik krize girerek
yönetmelikteki şartları sağlayamadığı için İşletme Ruhsatını (AOC) kaybeden
veya kaybetmekle karşı karşıya kalan hava yolu ve hava taksi işletmelerine ek
üre verilmesinin yolu açıldı.Değişiklikle, şirketlere AOC şartlarını yeniden
ağlayabilmesi için SHGM tarafından verilen sürelerin “İnceleme Komisyonu
kararıyla uzatılmasına imkan sağlamış oldu.“DOĞRUDAN DESTEK ŞART”Sivil
Havacılık Eski Genel Müdür Yardımcısı Oktay Erdağı, bu düzenlemenin
Türkiye’deki şirketlerin ne kadar zor durumda olduğunun bir göstergesi olduğunu
belirterek, “Ne kadar görmezden gelinse de çok sayıda hava yolu ve hava taksi
şirketinin en temel şartları yerine getiremeyecek kadar zor durumda olduğu
anlaşılıyor. Hükümetin, hiç zaman kaybetmeden bu ve benzer dolaylı destekler
yerine tüm dünyada olduğu gibi şirketleri doğrudan desteklenmesi şarttır. Aksi
halde şirketlerimiz ayakta kalamayacak, 90 yıllık birikimimiz ve yetişmiş insan
kaynağımız heba olacaktır” dedi.Erdağı şöyle konuştu:“Başta ABD ve AB üyesi
ülkeler olmak üzere birçok ülke hava yollarına doğrudan devlet desteği sağladı.
Ancak ülkemizde bugüne kadar herhangi bir doğrudan devlet desteği sağlanmadığı
için Türk Havacılık Endüstrisi derin bir krizin içerisine girdi.SHGM
Yönetmelikte değişiklik yaparak AOC şartlarını kayıp eden veya etmek üzere olan
Hava yolu ve hava taksi işletmelerine yönetmelikle verilen 3 ay ile 6 ay
arasındaki sürelerin uzatılmasına imkan sağlayarak şirketlerin AOC'ni korumaya
çalışmıştır.”“RUHSAT KORUNSA BİLE UÇUŞLAR MUTLAKA
DURDURULMALIDIR”Yönetmelikteki 45’inci maddeye getirilen istisnaya dikkat çeken
Oktay Erdağı, “Öngörülen değişiklikle yönetmeliğin 45'inci maddesinde havacılık
işletmelerinde aranan mali güç şartlarının kaybedilmesi istisnai durum olarak
gösterilmiş. Bu çok hassas bir konudur. Bu nedenle mali kriz içerisinde bulunan
veya can mal ve uçuş emniyeti bakımından herhangi bir zafiyet oluşturan
işletmelerin AOC'leri korunsa bile uçuşları mutlaka durdurulmalıdır. İşlet
melerin mali güçleri ile uçuş emniyeti arasında doğrudan bir bağ olduğunu tüm
havacılar çok iyi bilir.”
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: