Google ve Facebook’a gizli reklam anlaşması suçlaması
Cumhuriyetçi avukatlar tarafından teknoloji devleri Google ve Facebook'un reklam piyasasını yönlendirmek için gizli bir anlaşma yaptığı iddiası ortaya atıldı.
Yayınlanma :
17.12.2020 09:59
Güncelleme :
17.12.2020 09:59


ve Facebook'un reklam piyasasını yönlendirmek için gizli bir anlaşma yaptığı
iddiası ortaya atıldı.ABD’de cumhuriyetçi avukatlar liderliğindeki oluşan bir
grup, Google’a karşı anti-tröst eylemlerinde yeni bir cephe açtı.Facebook ile
diğerler rakipleri engellemek için gizli işbirliği yaptığı iddia edilen Google,
çevrimiçi reklamcılık pazarının bazı kısımları üzerindeki tekelini kötüye
kullanmakla suçlanıyor.İki ay önce de Google rakip arama motorlarını engellemek
için Apple ile yıllık 12 milyar dolar değerinde bir gizli anlaşma yapmakla
suçlanmıştı.Google’ı Facebook ile ilişkileri nedeniyle hedef alan
Cumhuriyetçiler grubuna liderlik eden Teksas başsavcısı Ken Paxton dün yaptığı
açıklamada “Google, fiyatlandırmayı kontrol etmek için tekel olan gücünü
defalarca kullandı. Muazzam bir hukuk ihlali olarak çevrimiçi reklamların açık
artırmalarına hile karıştırmak için gizli anlaşmalara girdi” dedi.Teksas’ın
Doğu Bölgesi’ndeki federal mahkemede yapılan, Cumhuriyetçilerin önderliğindeki
Google şikayet, özellikle otomatik teklif verme ve yerleştirmeyi yöneten reklam
borsasını hedefliyor.Yale Üniversitesi’nden araştırmacı ve Google’a yapılan
şikayetin hazırlanmasında yardımcı olan Dina Srinivasan, finansal piyasalarda
Google’ın hem reklam alıcılarına hem de satıcılarına, teknoloji satıp öte
yandan reklam piyasasını yönlendirmesinin çıkar çatışmalarına neden olduğunu
söyledi. Srinivasan, Google’ın çevrimiçi reklamcılıkta oynadığı rollerin
sayısını sınırlamak için yasal düzenlemeye ihtiyaç oldruğunu ifade etti.Davada,
Google’ın ABD yayıncılarının çevrimiçi reklamları satmak için kullandığı
araçlar için pazarın yüzde 90’ına sahip olduğu belirtildi. İddiaya göre dava,
bu gücü(reklam verenler teknoloji satma rolünü) şirket içi değişim yoluyla
işlemleri kanalize etmek için kullanıyor, bu da şirketin etkin bir şekilde
“içeriden bilgi ticareti” yaptığı anlamına geliyor.İki şirketinde “yayıncı açık
artırmalarını Facebook lehine manipüle etmeyi kabul ettiği” iddia edilirken,
davada sanık olarak yer almayan Facebook konuyla ilgili yorum yapmak
istemedi.Google davayı ‘haksız’ olarak nitelendirirken yaptığı açıklamada
“Dijital reklam fiyatları son on yılda düştü. Reklam teknolojisi ücretleri de
düşüyor. Google’ın reklam teknolojisi ücretleri, sektör ortalamasının
altındadır. Bunlar, oldukça rekabetçi bir sektörün ayırt edici özellikleridir”
denildi.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: