Fuarcılık sektörünün yüzde 20'si dijitale taşınıyor
Pandemi sürecindeki etkinlik ve fuar iptalleri, organizasyonları internet ortamına taşıdı. Fiziksel etkileşimin gerekli olduğu fuarlar için çözüm ise online fuar altyapısı geliştiren yerli teknoloji şirketinden geldi. Yıllık 137 milyar dolarlık hacme sahip fuar deneyimini artık tamamıyla dijital ortamda yaşamak ve maliyetleri yüzde 80 düşürmek mümkün.
Yayınlanma :
03.07.2020 09:46
Güncelleme :
03.07.2020 09:46


edildi, ticari tanıtım faaliyetleri de kısıtlandı. Konser, söyleşi, konferans
gibi etkinlikler katılımcılarını dijital ortamlarda ağırlarken ses ve
görüntünün ötesinde fiziksel bir etkileşimin de gerekli olduğu fuarlar
ziyaretçiler ve katılımcılar için ulaşılabilir olmaktan çıktı. Yılda ağırladığı
303 milyon ziyaretçi ile sektörler için büyük önem taşıyan fuarları dijital
ortama taşımak için harekete geçen yerli altyapı girişimi Exhibin, fuar
deneyimini online olarak sunabilen bir altyapı geliştirdi. Artırılmış gerçeklik
ve oyunlaştırma gibi teknolojilerden yararlanılarak hazırlanan altyapı ile
fuarların içerdiği tüm faaliyetleri canlı yayın ve anlık etkileşim imkanıyla
tamamen dijitalleştirdi. Bu sayede fuarcılıkta 10 yılda gerçekleşmesi beklenen
dijital dönüşüm birkaç ayda başlarken 137 milyar dolarlık sektörün yüzde
20'sinin dijitalleşeceği öngörülüyor."Sanal olarak numune sipariş
etme ve birebir görüşme mümkün"Yapılan bilgilendirmede; tüm etkinlik organizatörlerinin dijital ve canlı bir
etkinlik organize etmesini sağlayan Exhibin'de katılımcılar, online fuarları
listeleyerek fiziki bir fuarda ihtiyaç duydukları tüm faaliyetleri dijital
ortamda gerçekleştirebiliyor. Artırılmış gerçeklik teknolojisinden yararlanılan
platformlarda katılımcılar, VR gözlükler ile fuarları gezebilecek. Platformda
broşür indirme, kartvizit alıp verme, canlı yayında soru sorma, numune sipariş
etme, birebir görüşme ve 3D model inceleme gibi seçenekler de yer alıyor.
ınırsız sayıda katılımcı ile canlı etkileşime geçilebilmeye imkan veren
altyapı fiziki bir fuar deneyimi, her yönüyle sanal ortama taşınabiliyor."Fuar maliyetleri yüzde 80
düşecek"
osyal izolasyon tedbirleri kapsamındaki etkinlik iptallerinin çözüm
arayışlarını beraberinde getirdiğine ve bu sürecin dijital dönüşümü
hızlandırdığına dikkat çeken Exhibin kurucuları Mahmut Hüdayi Sakarya ve Ali
Çağlar, online fuar deneyiminin hem maliyet hem de ulaşılabilirlik açısından
daha avantajlı olduğunu belirterek, "Fuarlar, hem organizatörlere hem de
katılımcılara yılda ortalama 137 milyar dolara mal oluyor. Ancak bu denli
yüksek meblağlara rağmen fuarlar tüm ziyaretçiler ve katılımcılar için
ulaşılabilir değiller. Bu durum pandemi döneminde daha da çözümsüz bir hal
alırken şirket olarak şu ana kadar sunulan çözümlerden farklı olarak mekanı
dijitale taşımak yerine etkinlik deneyimini dijitale taşıyarak fuar deneyimine
yeni bir boyut kazandırmak istedik. Böylece sektörün yüzde 20'sini,
dijitalleştirerek maliyetleri hem organizatörler hem de katılımcılar için yüzde
80 düşürmeyi hedefliyoruz." dediler.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: