Dünyayı saran pandemi ve kısıtlamanın sanata yansıması
Mücbir Sebep dans projesi CRR’nin aralık ayı programında iki kez sahnelenecek.Özgün dans projesi “Mücbir Sebep” bugün saat 20.00’de Cemal Reşit Rey (CRR) Konser Salonu’nda sahnelenecek.
Yayınlanma :
05.11.2020 09:46
Güncelleme :
05.11.2020 09:46


kez sahnelenecek.Özgün dans projesi “Mücbir Sebep” bugün saat 20.00’de Cemal Reşit
Rey (CRR) Konser Salonu’nda sahnelenecek. CRR Sanat Yönetmeni Cem Mansur’un
önerisiyle Zeynep Tanbay’ın koreografisini yapıp sahneye koyduğu modern dans,
salgın sürecinde zihinlerimizi meşgul eden iki konuyu bir araya getiriyor.
Birincisi sahne sanatlarının temelinde olan işitsel, görsel ve bedensel temasın
pandemi sürecinin getirdiği kısıtlamalarla sahnede nasıl yeniden
kurulabileceği, diğeri süresinden koltuk sayısına salondaki tüm yeni düzenleme
dolayısıyla sahne ile seyirci arasındaki temasın nasıl olacağı üzerine
arayışlar. Beethoven ve izolasyon Zeynep Tanbay bütün dünyada yaşanan bu
yeniden yaratılış sürecini, 2013’te Borusan Kültür Sanat’ın Beethoven
Festivali’ne yeni eser siparişiyle davet ettiği eseri “Symbiosis” i de yeniden
yaratarak anlatıyor.
Symbiosis’te Borusan Quartet’in seslendirdiği müziği bu
kez Mehmet Yasemin ve Eylül Umay Taç (keman) Öykü Koçoğlu (viyola), Gözde Yaşar
(çello)’dan oluşan Lepidus Ensemble seslendiriyor. Canlı müzik eşliğinde dört
bölümden oluşan Mücbir Sebep ekrana yansıtılan Symbiosis ekibine bir gönderme
ile başlıyor. İlk önce sahnede dörtlüyü dinliyoruz ardından müzik eşliğinde
dört kadın, dört erkek dansçı; Evrim Akyay, Suzan Alev, Nil Batırbaygil, Gizem
Bilgen, Can Gökdoğan, Melih Kıraç, Serhat Kural ve Gül Yılmazer’in dokunup
dokunmama arasında gidip gelen içsel yolculuğunu izliyoruz.MÜZİĞİN VE DANSIN,
İKİ AYRI PERFORMANSITanbay’ın en eski dansçılarından Evrim Akyay süreci şöyle
değerlendiriyor: “Pandemi gibi ne zaman biteceği belli olmayan bir süreçte,
herkesin kendini nasıl koruyacağını bir şekilde öğrenmesiyle aktif olarak dans
ediyor olmak bir şans. Bugün 2013’te keyifle yaptığımız pek de sahneleme imkânı
bulamadığımız bir işi farklı ve yeniden yaratılan bir konsept altında çalışmak,
kapanmışlıktan çıkmak, içimizde biriken enerjiyi boşaltmak hepimize iyi geldi.
Burada birbirini etkileyerek bütünleşen müziğin ve dansın, iki ayrı
performansın, güzel bir birlikteliği var. Sorun yaşamıyoruz.” İlk kez sahneye
CRR’de çıkan, Tanbay’ın başka projelerinde de dans etmiş olan Gül Yılmazer ise
“Dört beş ay eve kapandıktan sonra sahnede olmak ilk önce beni endişelendirdi.
Kısıtlama nedeniyle ilk önce dörtlü provalar yaptık. Yaratıcı ekibinde olduğum
Symbiosis’te on iki dansçı idik, bir arada çalışıyor, birbirimize dokunuyorduk.
Dolayısıyla Mücbir Sebep bambaşka bir konsept” diyor. İlk defa modern dansa
eşlik eden topluluğun kurucusu Öykü Koçoğlu da “Sahnede çalmayı özlemiştik.
Mücbir Sebep çok güzel bir proje. Bu koreografi müzik üzerine çıkarıldığından
müzikle dans çok uyumlu. Tempo yüksek. Zeynep Hanım’ın profesyonelliğine,
pozitifliğine hayran kaldık. Her şey aksamadan işliyor. Herkesi motive ediyor”
diyerek hem sahnede Beethoven çalmak hem de bu projede yer almaktan duydukları
mutluluğu ifade etti.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: