“İZMİR’İ DEMİR AĞLARLA ÖRÜYORUZ”
Çiğli tramvay hattı ile birlikte İzmir’in kanayan yararı trafik sorunun çözümü için bir adım daha atıldığını vurgulayan Başkan Tunç Soyer, “İzmir için çok büyük bir heyecan taşıyoruz. Bugün İzmir halkına söz verdiğimiz gibi Çiğli tramvay hattını hayata geçirmek için sonuçlandırdığımız yapım ihalesi sözleşmesini imzalamanın gururunu yaşıyoruz. İhale için altı firma teklif vermiş ve sonuçta Nurol İnşaat ihaleyi kazandı. 414 182 bin 814 lira bedel üzerinden sözleşmesi gerçekleşen Çiğli Tramvayı yapım işinde yer tesliminin ardından çalışmalar başlayacak. İki yıl içerisinde bitmesini öngördüğümüz Çiğli tramvayı Karşıyaka tramvayı devamı niteliğinde olacak ve 15 duraktan oluşacak. Karşıyaka Çevre Yolu istasyonundan başlayacak olan bu hat bağlantı köprüsü ile Çiğli İstasyonaltı Mahallesi’ne bağlanacak. Bu güzergahta yay ve bisiklet yolları da bulunacak. Yapım esnasında ayrıca Karşıyaka Tramvayı yapımı esnasında mülkiyet problemleri nedeniyle yapılamayan Ataşehir Mavişehir İZBAN hattı da bu projeyle birlikte yapılacak. Başka bir ulaşım mümkün diyor ve kentimizde büyüyen ulaşım sorunlarını çözmek için kapsamlı bir planlama, çağdaş ve yenilikçi bir ulaşım alternatifini hayata geçiriyoruz. Bu vizyonla vatandaşımız için ucuz ve konforlu, belediyemiz için az maliyetli ve çevre için sürdürülebilir bir ulaşım sistemini esas. Bugün bizleri bir araya getiren Çiğli Tramvayı gibi projelerle İzmir’i Demirağlarla örmeye devam ediyoruz. Bu sistemler trafik sorununu önemli ölçüde azaltacak. Belediye gelirlerinin azaldığı pandemi döneminde yatırımlarımızdan vazgeçmedik ve yatırımlarımızdan taviz vermeyeceğiz. Hemşerilerimizin en temel sorunlarının başında gelen ulaşım problemini çözmek ve İzmir’in her yerine engelsiz ve konforlu ulaşımla refahı artırmayı hedefliyoruz. Bu imzaların İzmir halkının refahı adına önemli bir kilometre taşı olacağına inanıyorum. Süreçte emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi.
11 KİLOMETRE VE 15 İSTASYONDAN OLUŞACAK
Çiğli Tramvay hattı inşa çalışmalarının iki yılda tamamlanması öngörülüyor. Karşıyaka Tramvayı’nın devamı niteliğindeki Çiğli Tramvayı, 11 kilometre uzunluğunda olacak ve 15 istasyondan oluşacak. Karşıyaka Çevreyolu İstasyonu’ndan başlayacak hat, bağlantı köprüsü ile Çiğli İstasyonaltı Mahallesi’ne bağlanacak.

İŞTE GEÇİŞ GÜZERGAHI!
Yaklaşık 500 metre uzunluğundaki bağlantı köprüsü, çevre yolunun üzerinden geçecek. Köprüde yaya ve bisiklet yolları da bulunacak. Güzergâhın büyük bölümü mevcut cadde ve yolların orta refüjlerinden geçecek şekilde çift hat olarak planlandı. Yeni hat; İZBAN Çiğli İstasyonu, Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi, Ata Sanayii, Katip Çelebi Üniversitesi ve Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ne hizmet edecek.

Yorumlar
Kalan Karakter: