Beyaz eşya satışlarında yükseliş devam etti
Beyaz eşya sektörünün ilk dokuz aylık performansına ilişkin düzenlenen değerlendirme toplantısında konuşan TÜRKBESD Başkanı Can Diçer, “Pandemi ile birlikte evde geçirilen zaman beyaz eşyaya olan ilgiyi artırdı. Özellikle Türkiye’de satışlarımız çok olumlu bir seyir izliyor. Eylül ayında altı ana üründe satışlarımızda geçen yıl aynı döneme göre %21 artış söz konusu” dedi.
Yayınlanma :
21.10.2020 15:52
Güncelleme :
21.10.2020 15:52


düzenlenen değerlendirme toplantısında konuşan TÜRKBESD Başkanı Can Diçer,
“Pandemi ile birlikte evde geçirilen zaman beyaz eşyaya olan ilgiyi artırdı.
Özellikle Türkiye’de satışlarımız çok olumlu bir seyir izliyor. Eylül ayında
altı ana üründe satışlarımızda geçen yıl aynı döneme göre %21 artış söz konusu”
dedi ve ekledi:“İhracatımız 2019 Eylül ayının yüzde 2 üzerinde gerçekleşti.
Yılın ilk dokuz ayına baktığımızda ise Covid-19'un yurt dışındaki ana pazarımız
olan Avrupa'yı ciddi şekilde etkilemesi nedeniyle ihracatta %6 daralma meydana
geldi. İhracattaki daralmayı, ekonomide alınan önlemler ve Türk tüketicisinin
bizlere güveni sayesinde iç satışlarımızla dengeledik.”
YÜZDE 21 ARTTIToplantıda açıklanan verilere göre; altı ana ürün bazındaki
iç satışlar eylülde yüzde 21 artışla 689,000 adet civarı gerçekleşirken,
ocak-eylül döneminde ise yüzde 14 artışla 6 milyon oldu. Pandemi etkisiyle
nisan ve mayısta daralan iç satışlar haziran itibarıyla yeniden yükseliş
trendine girmişti.Sektör ihracatı ise eylülde yüzde 2 artışla 2.23 milyon adet,
ocak-eylül döneminde ise yüzde 6 düşüşle 14.9 milyon adet olarak gerçekleşti.“BİRLEŞİK KRALLIK İLE GÖRÜŞMELER SÜRÜYOR”Özellikle batı Avrupa’da pandemi sürecinde daralan
ekonomiler nedeniyle beyaz eşya pazarının da geçmiş aylarda daraldığını
belirten Dinçer, eylül ayı ile birlikte ise Avrupa genelinde pozitif bir trend
gözlendiğini söyledi.Ancak Brexit süreci nedeniyle sektörün İngiltere’ye
ihracatının olumsuz etkilenme riski bulunduğuna dikkat çeken Dinçer, “Ülkemiz
ile Birleşik Krallık arasında halen görüşmeleri süren Serbest Ticaret
Anlaşması'nın bir an önce sonuçlandırılması önem taşıyor. Eğer gümrük vergisi
ödenmesi söz konusu olursa İngiltere'ye ihracatımız düşecektir” dedi ve
ekledi:“İngiltere'nin bazı ürün gruplarında küresel gümrük vergisini
ıfırlaması Çin menşeli ürünleri maliyet açısından avantajlı duruma getirmekte.
erbest Ticaret Anlaşması'nın gecikme riskine karşı destekleyici mekanizmalar
oluşturulmasına yönelik acilen hazırlıklara başlanmasını önemli görüyoruz.”İHRACATIN YÜZDE 71’İ AVRUPA’YA
Toplantıda verilen bilgiye göre, Türkiye beyaz eşya sanayi,
ihracatının yüzde 71’ini Avrupa’ya gerçekleştirirken; İngiltere’ye yapılan
ihracatın payı yüzde 15 seviyesinde bulunuyor. Dinçer, yılın kalanında ihracat
ve iç pazarda nasıl bir seyir öngördüklerine ilişkin soru üzerine ise,
pandeminin önümüzdeki günlerde nasıl seyredeceğine ilişkin belirsizlik
nedeniyle yılın son üç ayına ilişkin tahmin vermenin doğru olmayacağını
öyledi.Döviz kurlarındaki artışın tüm sektörlerde olduğu gibi beyaz eşya
maliyetlerinde de baskı yarattığına işaret eden Dinçer, verimlilik çalışmaları
ile bu artışı fiyatlara yansıtmamak için çabaladıklarını söyledi. Dinçer, beyaz
eşya üreticisi BSH-Pitsos’un Yunanistan’daki fabrikasını kapatarak üretimini Türkiye’ye
taşıma kararı ile ilgili soru üzerine ise, Türkiye’nin beyaz eşyada dünyanın en
büyük ikinci üreticisi olduğuna işaret ederek, Avrupa’ya göre daha uygun üretim
maliyetleri, güçlü iç pazar, ihracat pazarlarına yakınlık ve güçlü yan
anayisinin uluslararası markalar için Türkiye’yi cazip kıldığını söyledi.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: