Ayvalık Limanı’nda yaşanan iskele krizinde Balıkesir Deniz Otobüsü’nün liman sahasını iddialara göre işgal etmesi nedeniyle 200 yolcusunu indirebilmek için yaklaşık iki saat süresince dalgalı denizde bekleyen TURYOL Feribotu’nda, hamile ve yaşlı insanlar mağdur oldu, bazılarının ise uçağı kaçırdığı iddia edildi. Balıkesir Büyükşehir Belediyesi yetkilisi Ömür Boyuer seferlerin devam edeceğini söylerken, TURYOL firması ise Balıkesir Büyükşehir Belediyesi’nden gelen yolcuları ücretsiz taşıyabileceklerine yönelik teklifler yaptıklarını ifade etti. Sahil Güvenlik ve Ayvalık Limanı İşletmesi yetkililerinin çabalarına rağmen çözümlenemeyen kriz, Ulaştırma Bakanlığı’nın devreye girmesinin ardından Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Toplu Taşıma AŞ. Genel Müdürü Ömür Boyuer’in BADO’ya ait gemiyi Dikili Limanı’na göndermesi ve limana yanaşan geminin yolcuları tahliye etmesiyle sonuçlandı.
Uzun süre denizde mahsur kalan yolcular Ayvalık Deniz Hudut Kapısı’dan çıkarken her iki firmaya tepki gösterdi. Hamile ve yaşlıların sıkıntılı anlar yaşadıklarını belirten yolcuların arasında bir ailenin de, yaşanılan kriz nedeniyle uçak kalkış saatini kaçırdığı belirtildi. Bir vatandaş ise; "Ahmet Akın’a sevgiler, saygılar.. İki saati geçti denizin ortasında bekliyoruz" diyerek tepkisini dile getirdi. BADO’nun gemisinin bulunduğu iskeleye yanaşamayan TURYOL’a ait ‘Samos’ gemisinin kaptanının "Sizin yaptığınızı Rumlar bile yapmaz" şeklindeki anonsu ise Balıkesir Büyükşehir Belediyesi yetkililerince tepkiyle karşılandı.
Yaşanılanlar kriz nedeniyle oldukça üzüntülü olduklarını vurgulayan Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Toplu Taşıma AŞ. Genel Müdürü Ömür Boyuer, "Büyükşehir Belediyesi olarak BADO markasıyla Ayvalık- Midilli seferlerine başladık. Ulaştırma Bakanlığı’ndan ve Yunanistan’ın Midilli Adası yetkililerinden gerekli izinler alındı. İlk turumuzu da gerçekleştirdik. Ancak Midilli’den dönüşte, Ayvalık Limanı iskelesine yanaştığımızda aslında iskelede yer olmasına rağmen, söz konusu firmanın gemisi yanaşmayıp, bizi bağlı bulunduğumuz iskeleden çıkarmaya zorladı. Bu arada kendi yolcularını da yaklaşık bir buçuk saat civarında özellikle olarak mağdur etti ve bunun üzerinden de bir algı oluşturmaya çalıştı. Burada düzeni liman işletmesi sağlamak zorunda. Ama burada özel firmaların anlayamadığımız derecede dirençleri var" dedi. Gemi yanaştıktan sonra yolcularının mağdur olmaması adına, diğer yerde de fiziki şartları olmuş olmasına rağmen alanı açarak, firmanın gemisine yer verdiklerini anlatan Ömür Boyuer, "Ama burada geminin yolcuları tahliye edilirken, Büyükşehir Belediyesini yolculara şikâyet eden ve Büyükşehir Belediyesinin yapmış olduğu uygulamaları terbiyesizce olduğunu ifade eden geminin kaptanına yapmış olduğu anons yakışmadı" ifadelerini kullandı.
Yorumlar
Kalan Karakter: