Avrupa ve Orta Doğu’da sekiz yeni mağaza açacak
Damat, Tween ve D’S Damat markalarını bünyesinde barındıran Orka Holding, pandemiye rağmen yatırımlarına devam ettiğini duyurdu.
Yayınlanma :
24.07.2020 14:10
Güncelleme :
24.07.2020 14:10


Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, pandemi dönemi ve sonrası
parekende sektöründe yaşanan gelişmeleri değerlendirdi.Pek çok sektörün olumsuz etkilendiği pandemiye rağmen
yatırımlarına hızla devam ettiklerinin altını çizen Orakçıoğlu, "Covid-19
algını nedeniyle bu yıl hedefleri revize etmek zorunda kaldık. Yıl sonu
hedefimiz, başarılı geçen 2019 yılı rakamlarını korumak olacak. Yeni normalde
de Türkiye’nin üretim, ihracat ve istihdamına olan güçlü katkımızı sürdürmek
için gerekli moral ve enerjiye sahibiz. Yurt dışında anlaşmaları tamamlanan
Avrupa ve Orta Doğu’daki altı farklı ülkede sekiz yeni mağaza açacağız.
Haziran'dan bu yana da İstanbul, Ankara, Antalya, Van, Balıkesir, Niğde, Mersin
ve Batman gibi illerde yeni mağazalar açtık” diye konuştu.Damat, Tween ve D’S Damat markalarını bünyesinde barındıran Orka
Holding, yeni normaldeki hedef ve yatırımlarını paylaştı.Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, yeni
normalde yurt içi ve yurt dışındaki yeni mağaza yatırımlarına ilişkin olarak,
"Şu anda 210 yurt dışı ve 221 yurt içi olmak üzere toplam 431 mağazamız
bulunuyor. Yurt dışında öncelikle İspanya’da mağazalar zinciri markası El Corte
Ingles ile anlaşma sağladık. Önümüzdeki kış sezonunda markalarımız El Corte
Ingles’de yer alacak. Moskova’da iki yeni mağaza ve Dubai’deki alışveriş
merkezi Dubai Hills’te de D’S Damat açılacak. Yine yakında Polonya, Tacikistan,
Almanya ve İsviçre’de birer mağaza açılışı yapacağız. Yurt içinde ise Haziran
ayından itibaren İstanbul, Ankara, Antalya, Van, Balıkesir, Niğde, Mersin ve
Batman gibi illerde olmak üzere yeni mağazalar açmaya başladık. Ağustos sonuna
kadar yurt genelinde toplamda 12 yeni mağaza açmış olacağız” dedi.Geçen yılı tüm hedefleri gerçekleştirdiklerini ve 2019'u en
yüksek EBİTDA değerine ulaşarak kapattıklarını hatırlatan Orakçıoğlu, “Geçen
yılki ciromuz 750 milyon TL idi. Bu yıl da yüzde 18’lik büyüme oranının üzerine
çıkmayı ve tüm dünyada mağaza sayımızı 480’e çıkartmayı hedefliyorduk, ancak
pandemi nedeniyle bu yıl 2019 rakamlarını korumayı hedefliyoruz” dedi.'ONLINE SATIŞLAR YÜZDE 13-14 BANDINDA'Pandemi döneminde 75 gün boyunca yurt içi ve yurt dışındaki
toplam 400 mağazanın kapalı kaldığının altını çizen Orakçıoğlu "Sektörde
30 yılı aşkın tecrübemizin verdiği öngörüyle, dijital dönüşüm yatırımlarına
pandemiden çok önce başlamıştık. Dolayısıyla pandemide mağazalarımızın
kapanmasıyla artan online ticarette sorun yaşamadık. Hem yurtiçi hem de
yurtdışı operasyonlarımızı tek kanallı yönetim sistemiyle kurguluyoruz. Haziran
ayında yeni normalin başlamasıyla da tüm dünyada mağazalarımızın kapılarını
aynı anda açtık. Önceliğimiz, insan sağlığı oldu. Çalışanlarımız maske ve
iperlik kullanıyor. Mağazalarımız her gün ve soyunma kabinlerimiz de her
kullanımdan sonra dezenfekte ediliyor. Dolayısıyla pandemi sürecinde online mağazalara
ilgi artsa da müşterilerimiz fiziki mağazalarımıza gelmeyi sürdürüyor, gereken
güveni sağladık” dedi.
Pandemi döneminde online satışların arttığına da değinen Orakçıoğlu,
"Online satış diyince göreceli, çünkü mağazalar kapalı olunca sadece
online satış yapıldı. Ama mağazaların açık olduğu bir dönem olsaydı online
atışların tüm satışlardaki payı yüzde 20 olurdu. Herkes online satışa
yüklendiği için ürün teslimi konusunda büyük zorluklar yaşadık. O yüzden
müşteri memnuniyetsizliğini farklı yönlere götüreceğini görerek fazla
zorlamadık. Şu anda online satışlar yüzde 13-14 bandında" dedi.'BU YIL KÂRI DÜŞÜNMEK HATA YAPTIRIR'Salgın başladığında, gerek çalışanların gerekse toplum sağlığını
ön planda tutarak mağazaları geçici süre ile kapattıklarına ve sonrasında
AVM’lerle kira sorunu yaşadıklarına dikkat çeken Orakçıoğlu, "Pandemi
dönemi, kârı değil varlık değerini koruma dönemi oldu. Moda perakendesindeki 30
yılı aşkın köklü tecrübelemize dayanarak ifade ediyorum, bu yıl kârı düşünmek,
daha çok gelirin peşine düşmek hepimize hata yaptırır. Bu yıl bölüşecek
çikolatalı bir pasta yok, ekmek var ve o ekmeği de bölüşmek lazım. Bu nedenle
pandemide mağazalarımızın kapalı olmasından hareketle, AVM’lerden ciro kirası
alınmasını istedik. Bu yaklaşım, taraflar için en doğru olanı" dedi.'ANLAYIŞ GÖSTERMEYEN AVM'DEN
ÇEKİLİYORUZ'Ağırlıklı yabancı fonların sahip olduğu AVM’lerde sorunlar
yaşandığından bahseden Orakçıoğlu, "Halbuki müşteri psikolojisinin de
düşünülmesi ve AVM korkusunun atlatılması için neler yapılabileceğine
odaklanılması gerekiyor. Birlikte bunların üstesinden gelmemiz gerekirken,
kirasını düzenli ödeyene, her türlü yükümlülüğünü yerine getirmeye çalışan
markalara pandemide anlayış göstermeyen ve bir nevi ceza kesmek isteyen
AVM’lerle yollarımızı ayırıyoruz. Şu anda bu öneriye empatiyle yaklaşıp olumlu
yanıt veren ve markaların iş ortağı olan AVM’lerle yolumuza devam ediyor ve bu
yaklaşıma sahip yatırımcılar ile el ele kol kola ilerliyoruz. Bunu uzun süreli
iş birliği haline getireceğiz. Çünkü hepimiz için bu dönem, karşılıklı olarak o
anlayışı ortaya koyma dönemi” dedi.AKILLI ALIŞVERİŞ SİSTEMİ
Orakçıoğlu, pandemi ile değişen tüketici tercihleri ve dijitalleşmenin de
etkisiyle yeni mağaza konseptlerini servis ve deneyim merkezine
dönüştüreceklerinin altını çizdi. Orakçıoğlu, bu çerçevede geliştirdikleri
akıllı alışveriş sistemi ile ilgili olarak, "Müşterilerimize mağazaya
gelmeden uzaktan alışveriş imkanı sunuyoruz. Sistem sayesinde alışveriş sadece
fiziki mağazadan değil, müşterinin bulunduğu herhangi bir lokasyondan mümkün
olacak. Müşteriler, akıllı cihazlarından görüntülü konuşma yoluyla online
alışveriş yapabilecek" dedi.Orakçıoğlu, gelecek sezonlarda kademeli olarak toplam üretimin
yüzde 20 ila 25’inin sürdürülebilir kumaşlardan oluşacağını kaydederek, 2025
yılına kadar koleksiyonun yüzde 80’inin bu şekilde olmasını hedeflediklerini de
özlerine ekledi.
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: