Çocuğun yaşamını, eğitimi destekler. Sosyal becerileri kazanması da çocuğun iyi bir eğitim almasıyla tam anlamıyla gerçekleşebilir. Çocuklar çok ciddi bir enerji potansiyeline sahiptirler. Çocuklar spontandır yani kendiliğindendir. Bir anda gülebilir anında ağlayabilir. Çocukların yaşı gereği enerjileri çok fazla, kanlarında çok fazla oksijen, protein var. Bizim görevimiz bu enerjiyi en optimal yerleştirip kullanmaktır.
Bu enerjiyi iyi yerleştirmemiz gerekir. Sürekli kendisiyle ilişkisi olan, sadece kendisiyle ilgilenen birisini sosyal beceriyle ilişkilendiremeyiz. Bizim vereceğimiz eğitimle doğru yöntemi kullanarak çocuğa sosyal beceriyi kazandırabiliriz. Sosyal becerilerin yokluğu durumunda çocuklarda karşılaşabileceğimiz psikolojik bozukluklar nelerdir? Sorusuna yanıt arayacak olursak;
Bu sorunları iki kategoride inceleyebiliriz 1.Kişiler arası ilişkiler, çocuğun arkadaş ilişkilerinde, anne-baba-kardeş ilişkilerinde, geniş aileyle olan ve öğretmeniyle olan ilişkilerinde kaygı, stres, kişilik sorunları ve uyum sorunu yaşaması 2.Kendisiyle olan ilişki, çevre farkındalığınıda kapsıyor aslında. Çocuk otobüse, trene ya da vapura binmediyse bunun farkına varamıyor. Binmesini sağlayamıyorsak resimleriyle ve işlevleriyle ilgili çocuğa bilgi vermeliyiz.