FARK YARATMAK İÇİN DİJİTAL DÖNÜŞÜM
Türk Sanayicileri ve İşinsanları Derneği (TÜSİAD) ve Ege Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (ESİAD) işbirliğe Sanayide Dijital Dönüşüm Günleri’nin yedincisi Hugo Boss Tekstil Sanayi İNEX Center’de gerçekleştirildi.
Yayınlanma :
11.10.2019 13:31
Güncelleme :
11.10.2019 15:36


Akıllı fabrika yazılımları daha fazla üretilmeli
Teknoparkların, AR-GE ve Tasarım Merkezlerinin de bu kapsamda sanayi-üniversite iş birliğinin önemli modelleri olarak dijital dönüşümde kilit rolleri olması gerektiğine inandığını belirten Sivri, “Teknoparkların bünyesinde özel sektör temsilcilerinin muhakkak yer alması gerekiyor. Sektörel paydaşlar, sivil toplum kuruluşları ve kamunun ortak hareket etmesiyle kapsayıcı bir modeli yaratmalıyız” dedi.
Dijital dönüşüm farklılaşmak için yapılmalı
TÜSİAD Sanayide Dönüşüm Çalışma Grubu Başkanı Oğuzhan Öztürk ise yaptığı konuşmada, dijital teknolojilerin büyük bir hızla gelişip değiştiğini vurguladı. Öztürk, “Dijital dönüşüme ayak uydurabilmek için tüm aktörlerin sürdürülebilir bir inovasyon ekosistemi oluşturma konusunda kolları sıvaması gerekiyor. Bu anlayışla, değer zincirinin bütününü hedef alan topyekun ve sağlıklı bir dönüşümü mümkün kılacak çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Ülkemizde dijital dönüşüm alanındaki çalışmalara katkıyı bir misyon olarak görüyor ve her geçen gün daha ileriye taşıma hedefiyle hareket ediyoruz. Bu anlayışla, değer zincirinin bütününü hedef alan topyekun ve sağlıklı bir dönüşümü mümkün kılacak çalışmaları gerçekleştiriyoruz” dedi.
Öztürk, bunların yanında dijital dönüşüm sürecinde yetkin iş gücüne erişim zorluğu olduğunu belirterek, ücretlerin ve lisans maliyetlerinin yükseldiğini kaydetti. Öztürk, “Dijital dönüşümü maliyet içinse yapmayın diyoruz, müşteriye değer veriyorsanız piyasada nasıl farklılaşabilirim diyorsanız yapın diyoruz” ifadelerini kullandı.
İyi uygulama örnekleri ortaya konulmalı
TÜSİAD SD2 Görev Gücü Başkanı Perihan İnci ise sanayide dijital dönüşüm temalı ilk kapsamlı programın amaçlarının teknoloji kullanıcı ve tedarikçi ekosistemin güçlendirilmesi ve teknoloji kullanıcısının ihtiyacına çözüm bulunması olduğunu söyledi. Ayrıca KOBİ’lerin teknoloji üretiminin desteklenmesi ve yereldeki teknoloji tedarikçi ağı ve yetkinliğinin tanıtılmasının yanı sıra iyi uygulama örneklerinin de ortaya konmasının da amaçları arasında yer aldığını söyledi.
Lojistik dijitalleşti
Hugo Boss Tekstil Sanayi Genel Müdür Yardımcısı Nurgül Şahin ise yaptığı konuşmada 300 kişi ile başladıkları üretim yolculuğunda 4 bin kişiye ulaştıklarını belirtti. İhracatta önemli rakamlara ulaştıklarını açıklayan Şahin, Üretim becerileri teknik bilgi, inovasyon alanlarında da gurubumuzun önemli bir kaynağa sahip olduğunu düşündüklerini söyledi.
Hugo Boss Tekstil Sanayi Genel Müdür Yardımcısı Arif Kaya da dijital dönüşüme 2015 yılında başladıklarını ve tüm lojistik üretim süreçlerini dijital platforma taşıdıklarını söyledi. Ardından da otomasyon ve yapay zeka uygulamalarının geldiğini açıklayan Kaya, “Dijital platformda elde ettiğimiz çok değerli bilgileri sadece bünyemizde tutmadık. Bünyemizde bulunan danışmanlık grubuyla Hugo Boss’a üretim yapan tüm diğer şirketlere şimdiye kadar bu çok değerli bilgi ve tecrübelerimizi aktardık ve bundan sonrada aktarmaya devam edeceğiz” dedi.
Toplantıda ayrıca Vestel Dijital Dönüşüm Müdürü Emre Mestandoğan, EST Enerji İş Geliştirme Müdürü Doç. Dr. Aysın Yeltekin, Arçelik Akıllı Üretim Sistemleri ve Robotik Yöneticisi Ömer Faruk Özer, MET İleri Teknoloji Sistemleri Genel Müdürü Murat Merdin, Maxion İnci Jant Sanayi Fabrika Müdürü Ali Altınkaya, Bosch Endüstri 4.0 Projeleri Direktörü Murat Kurtlar, Gürmen Grup Üretim Direktörü Metin Baran Saltık, Hugo Boss Solutions Yöneticisi Döndü Ünal Haktar sunumlarını gerçekleştirdi
Yorum Yazma Kuralları
Lütfen yorum yaparken veya bir yorumu yanıtlarken aşağıda yer alan yorum yazma kurallarına dikkat ediniz.
Türkiye Cumhuriyeti yasalarına aykırı, suç veya suçluyu övme amaçlı yorumlar yapmayınız.
Küfür, argo, hakaret içerikli, nefret uyandıracak veya nefreti körükleyecek yorumlar yapmayınız.
Irkçı, cinsiyetçi, kişilik haklarını zedeleyen, taciz amaçlı veya saldırgan ifadeler kullanmayınız.
Türkçe imla kurallarına ve noktalama işaretlerine uygun cümleler kurmaya özen gösteriniz.
Yorumunuzu tamamı büyük harflerden oluşacak şekilde yazmayınız.
Gizli veya açık biçimde reklam, tanıtım amaçlı yorumlar yapmayınız.
Kendinizin veya bir başkasının kişisel bilgilerini paylaşmayınız.
Yorumlarınızın hukuki sorumluluğunu üstlendiğinizi, talep edilmesi halinde bilgilerinizin yetkili makamlarla paylaşılacağını unutmayınız.
Yorumlar
Kalan Karakter: